Avatar billede janwarming Nybegynder
30. marts 2004 - 11:15 Der er 7 kommentarer

Ændre et felt som er autonummereret

jeg vil gerne ændre et felt i en tabel i mssql som er autonummereret, da jeg skal bruge id'et som administrator check, og nu er min tabel nummerering blevet for stor under test.

Hvordan ændre jeg en autonummereret felt.
hvordan nulstiller jeg et autonumereret felt.
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 12:05 #1
Du kan indsætte en værdi i et autonummereret felt ved at angive

SET IDENTITY_INSERT [table] ON

Nulstilling kan svjh ikke ske - nemmeste er, at du fjerner identity propertien på kolonnen og lægger den på igen. Identity vil så starte automatisk ved højeste værdi i kolonnen.
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 12:06 #2
Ovenstående var et svar :-)
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 12:08 #3
Hmm _ checkede lige og fandt følgende:

Execute DBCC CHECKIDENT ('table_name', RESEED, new_reseed_value) with new_reseed_value set to a very low value, and then run DBCC CHECKIDENT ('table_name', RESEED).
Avatar billede janwarming Nybegynder
30. marts 2004 - 21:16 #4
det virker ikke, jeg prøvede først S"ET IDENTITY_INSERT [table] ON" og det gik godt og der efter update ID men der fik je fejl, det sammen man det andet forslag
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 21:26 #5
SET IDENTITY_INSERT [mintabel] ON
fungerer kun ved INSERT, ikke ved UPDATE.

Hvis du vil opdatere en værdi i en identity kolonne er DBCC CHECKIDENT() den eneste måde medmindre du blot fjerner identity flaget fra kolonnen.

Du kan finde info om DBCC kommandoerne i Books Online som er installeret sammen med din Enterprise Manager og Query Analyser.

Hvis du ikke vil bruge DBCC kommandoerne, så kan du åbne tabellen i design mode i Enterprise Manger og fjerne IDENTITY'en på kolonnen.  Nu kan du så rette værdierne efter forgodtbefindende.

Når du sætter IDENTITY på igen bliver dens startværdi automatisk den højeste værdi i kolonnen + 1.
Avatar billede janwarming Nybegynder
31. marts 2004 - 09:56 #6
det må jeg prøve når jeg har MsSQL server, i stedet for MSDE som jeg bruger nu.
Avatar billede trer Nybegynder
31. marts 2004 - 10:15 #7
Jeg går ud fra at IDENTITY kolonne er din primær nøgle.  Har du defineret fremmednøgler (relationer) til andre tabeller?