Avatar billede buch_84 Nybegynder
29. marts 2004 - 23:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spørgeskema lavet i frontpage, Hjælp

Jeg har lavet et spørgeskema i frontpage, men jeg kan ikke få oplysningerne lagt ned...kan nogen hjælpe mig?

skemaet skal ligge på en server der tilbyder:
php
GD lib 2,0.
Sendmail (Qmail)
SSI
CSS
.htaccess
MySQL Database

Her er koderne:
<html>

<head>
<title>Spørgeskema</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Spørgeskema.</b></p>
  <p><b>Køn:</b></p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">Mand&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    <input type="radio" value="V5" name="R1">
    Kvinde</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Boligtype:</b></p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">Almindeligt Hus</p>
  <p><input type="radio" value="V2" name="R1">Rækkehus</p>
  <p><input type="radio" value="V3" name="R1">Lejlighed</p>
  <p>
    <input type="radio" value="V4" name="R1">
    Værelse (Kollegium,
  Ungdomsbolig m. m.)</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Årlig Hustandsindkomst:</b></p>
  <p><input type="radio" value="V2" name="R1">Under 50.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <input type="radio" value="V3" name="R1">300.000 kr. -&nbsp; 400.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <input type="radio" value="V4" name="R1">700.000 kr. -&nbsp; 800.000 kr.</p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">50.000 kr. - 100.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="radio" value="V5" name="R1">400.000
  kr. -&nbsp; 500.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <input type="radio" value="V6" name="R1">800.000 kr. -&nbsp; 900.000kr.</p>
  <p><input type="radio" value="V7" name="R1">100.000 kr. - 200.000
  kr.&nbsp;&nbsp; <input type="radio" value="V8" name="R1">500.000 kr. -&nbsp;
  600.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <input type="radio" value="V9" name="R1">Over 900.000 kr.</p>
  <p><input type="radio" value="V10" name="R1">200.000 kr. - 300.000
  kr.&nbsp;&nbsp;
    <input type="radio" value="V11" name="R1">
    600.000 kr.
  -&nbsp; 700.000
  kr.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <input type="radio" value="V12" name="R1">Ved ikke/ønskes ikke oplyst.</p>
  <p>&nbsp;</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Hvordan bliver deres væge malet.</b></p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">Jeg maler selv.</p>
  <p><input type="radio" value="V2" name="R1">Jeg bestiller en maler.</p>
  <p>
    <input type="radio" value="V3" name="R1">
    Nogle gange maler jeg
  selv, andre gange bestiller jeg en maler.</p>
</form>
<table border="1" width="100%">
  <tr>
    <td width="50%">
      <form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
        <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
        <p><b>Til dem der maler selv.</b></p>
        <p><input type="checkbox" name="C1" value="ON">Jeg synes ikke der er en
        stor arbejdsbyrde.</p>
        <p><input type="checkbox" name="C2" value="ON">Det er for dyrt at
        bestille en maler.</p>
      </form>
    </td>
    <td width="50%">
      <form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
        <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
        <p><b>Til dem der benytter en maler.</b></p>
        <p><input type="checkbox" name="C1" value="ON">Jeg har ikke selv tid til
        at male.</p>
        <p><input type="checkbox" name="C2" value="ON">Jeg synes resultatet
        bliver bedre når det er en maler der gør arbejdet.</p>
        <p><input type="checkbox" name="C3" value="ON">Jeg har steder jeg ikke
        bryder mig om at male (f.eks. høje lofter, osv.)</p>
        <p><input type="checkbox" name="C4" value="ON">Jeg synes det er pengene
        værd at slippe for en ellers uoverkommelig opgave.</p>
      </form>
      <p>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Hvor bruger de Internettet fra</b></p>
  <p><input type="checkbox" name="C1" value="ON">Hjemme </p>
  <p><input type="checkbox" name="C2" value="ON">Arbejde</p>
  <p><input type="checkbox" name="C3" value="ON">Skole/uddannelse</p>
  <p><input type="checkbox" name="C4" value="ON">Bibliotek, Internetcafe m.m.</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Hvilken type forbindelse benytter de.</b></p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">56 k modem.</p>
  <p><input type="radio" value="V2" name="R1">ISDN</p>
  <p><input type="radio" value="V3" name="R1">ADSL</p>
  <p><input type="radio" value="V4" name="R1">Hurtigere end ADSL</p>
  <p>
    <input type="radio" value="V5" name="R1">
    Ved ikke</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="form_results.txt" s-format="TEXT/CSV" s-label-fields="TRUE" -->
  <p><b>Hvilken skærmopløsning benytter de.</b></p>
  <p><input type="radio" value="V1" name="R1">640x480</p>
  <p><input type="radio" value="V2" name="R1">800x600</p>
  <p><input type="radio" value="V3" name="R1">1024x768</p>
  <p><input type="radio" value="V4" name="R1">1280x1024</p>
  <p><input type="radio" value="V5" name="R1">1600x1200</p>
  <p>
    <input type="radio" value="V6" name="R1">
    Ved ikke</p>
</form>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" U-File="form_results.txt" S-Format="HTML/BR" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE" S-Builtin-Fields S-Form-Fields="B1" -->
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede themaster Nybegynder
29. marts 2004 - 23:38 #1
Jeg vil råde dig til at gå ind på www.php.net og www.webcafe.dk
her kan du hurtigt og ret nemt lære både php og Mysql. Dette er meget nyttige værktøjer når man skal hente og gemme information fra brugere. (det er faktisk den hurtigeste måde at gøre det på.)
syntes du skal kigge derind ;-)

//themaster
Avatar billede themaster Nybegynder
29. marts 2004 - 23:38 #2
var tænkt som svar...
Avatar billede themaster Nybegynder
29. marts 2004 - 23:42 #3
når du har sat dig ind i php og mysql vil din horisont, hvad angår hjemmesideopbygning, blive meget store. Det er godt at kunne lidt serverside sprog. det vil komme dig til stor gavn fremover. (taler af egen erfaring)

//themaster
Avatar billede buch_84 Nybegynder
29. marts 2004 - 23:47 #4
Problemet er at jeg skal bruge det meget snart... Jeg er gået igang med at læse noget om php på www.webcafe.dk.
Kan du sige mig om det overhoved kan bruges på en php-server, eller om jeg skal lave det helt om?
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 09:22 #5
er det i forbindelse med skoleprojekt ?
Avatar billede buch_84 Nybegynder
30. marts 2004 - 10:07 #6
Ja det er det
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 10:12 #7
hvis det blot er ovenstående spørgsmål kan jeg evt. smide dem i mit survey-program og levere data i fx. excel.

Hvordan udsendes spørgeskemaet ? som link på en hjemmesiden eller i email ?
Avatar billede buch_84 Nybegynder
30. marts 2004 - 10:13 #8
som link
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 10:26 #9
hvad siger du til : http://www.espersen.org/survey/maler.htm

det er bare en enkelt side jeg har sat op ; blot for at du kan se hvorledes det kan se ud.
Avatar billede buch_84 Nybegynder
30. marts 2004 - 10:26 #10
Det ser lækkert ud :)
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 10:33 #11
Det nemmeste ; hvis jeg skal fixe det ; vil være at jeg smider det på min server og at du så linker til spørgeskemaet (laver et nyt link - så evt. besøgende her på eksperten ikke svare med ;o) )

Via min brugerprofil/minisite/website kan du finde mine kontaktoplysninger. Du kan via email sende mig alle spørgsmålene samt indledning (lidt forklaring) og afslutning (tak for deltagelse) til spørgeskemaet.

Så vil jeg få det sat op meget snart (giv mig 1 dag til det af hensyn til at teste det inden det sendes ud)
Avatar billede buch_84 Nybegynder
31. marts 2004 - 13:17 #12
Espersen -> Jeg håber du snart er færdig med side :) kunne virkelig bruge den... og giv mig et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 18:00 #13
et svar ;o)