Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 17:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

til at ændre filnavn i upload script

Hejsa

Har dette script hvor jeg gerne vil have den til at ændre filnavn.jpg til filnavn(1).jpg hvis filnavnet allerede findes...

//stien, hvortil filer skal uploades, her et subdir til roden af domænet
$dist = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/upload_billed/";

        //se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
        if(is_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"])) {

    //Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)
    move_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"], $dist . $_FILES["singlefile"]["name"]);

mysql_query("INSERT INTO fun_upload SET billed = '$str1', navn = '$ditnavn', hiscore = '$dinrekord', spil = '$ditspil'");

    echo"&Oslash;nsket fil til upload:<p>\n";
    echo "<b>Navn:</b> ". $str1 .",<br>\n";
    echo"<b>St&oslash;rrelse:</b> ". $str2 ." bytes,<br>\n";
    echo"<b>Filtype:</b> ". $str3 ."<br>\n";
    echo "<a href=\"uploadform.php\">tilbage</a>";

        }else{
        echo"Sorry, men upload skete IKKE!";

    }

Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 17:45 #1
Fik åbenbart ikke det hele med, så prøver lige igen :)

//stien, hvortil filer skal uploades, her et subdir til roden af domænet
$dist = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/upload_billed/";

$bibliotek = "/upload_billed/";

//Er det en enkelt fil? (singlefile)
if(isset($_FILES["singlefile"])) {

//til brug for info om filtyper
$str1 = $_FILES["singlefile"]["name"];
$str2 = $_FILES["singlefile"]["size"];
$str3 = $_FILES["singlefile"]["type"];

//Filer som kan uploades
$filetyper = array("image/gif", "text/html", "text/plain", "image/jpeg", "image/pjpeg", "image/png", "image/x-png");

//Tjek om der er en fil
    if ($_FILES["singlefile"]["name"] == "") {
echo"Ingen fil valgt! <a href=\"uploadform.php\">tilbage</a>";
echo $stop;
exit;
    }

//Tjek om filen er i array'et af tiladte filtyper
    if (!in_array($_FILES["singlefile"]["type"], $filetyper)) {
echo "Filen kan ikke uploades.<br>\n<b>". $str3 ."</b> er ikke tilladt for upload! <a href=\"uploadform.php\">tilbage</a>";
echo $stop;
exit;
    }

        //se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
        if(is_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"])) {

    //Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)
    move_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"], $dist . $_FILES["singlefile"]["name"]);

mysql_query("INSERT INTO fun_upload SET billed = '$str1', navn = '$ditnavn', hiscore = '$dinrekord', spil = '$ditspil'");

    echo"&Oslash;nsket fil til upload:<p>\n";
    echo "<b>Navn:</b> ". $str1 .",<br>\n";
    echo"<b>St&oslash;rrelse:</b> ". $str2 ." bytes,<br>\n";
    echo"<b>Filtype:</b> ". $str3 ."<br>\n";
    echo "<a href=\"uploadform.php\">tilbage</a>";

        }else{
        echo"Sorry, men upload skete IKKE!";

    }

Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 17:58 #2
Så'n:
//se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
if(is_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"])) {

//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)

$upname = $_FILES["singlefile"]["name"];

$i = 0;
while (is_file($dist . $upname)) {
$i++;
$upname = $main ."_". sprintf("%03u", $i) .".". $filtype;
}

move_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"], $dist . $upname);

Den der while er jeg desværre ikke selv kommet på :O)
Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 20:57 #3
Sådan sukos... mange tak... skulle lige rette det lidt til så det passede....

//se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
if(is_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"])) {

//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)

$upname = $_FILES["singlefile"]["name"];
$pos = strrpos($upname, ".");
$navn = substr($upname, 0, $pos);
$type = substr($upname, $pos + 1, strlen($upname) - ($pos + 1));

$i = 0;
while (is_file($dist . $upname)) {
$i++;
$upname = $navn ."_". sprintf("%03u", $i) .".". $type;
}

move_uploaded_file($_FILES["singlefile"]["tmp_name"], $dist . $upname);
Avatar billede sukos Juniormester
30. marts 2004 - 07:23 #4
Hov ja, kan godt se jeg lige var en tand for hurtig der!