Avatar billede the-king Nybegynder
28. september 1999 - 10:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

turneringer i Starcraft Broodwar

Vi er 4 unge fra Grindsted Erhvervsskole, der er i gang med et projekt der hedder iværksætteri Grindsted.
Det går ud på, at vi skal starte vores egen virksomhed. Vi har valgt, at vi vil lave turneringer i Starcraft Broodwar, hvor folk kan gratis kan tilmelde vores månedlige turnering og alt efter talent vinde nogle præmier.

Men vi er stødt på et problem som vi håber at I kan hjælpe os med.
Vores problem er at vi ikke ved om det er lovligt at lave disse turneringer i Starcraft. Vi har prøvet at kontakte Blizzard, men de har ikke svaret om det var lovligt.
Så nu håber vi at I kan hjælpe os med dette problem.
Avatar billede jumper Nybegynder
28. september 1999 - 11:14 #1
Det er da fuldt ud lovligt.

Fra starten af kan man spille Starcraft Broodwar med sine venner i sit eget lokalnetværk. Der kræves der jo ingen special tilladelse for at spille imod hinanden.

Det eneste I skal gøre for at det er lovligt, er at sikre jer at alle spillere har en original udgave af spillet. Hvis de ikke har en original udgave af spillet og I lader dem spille med alligevel er I medvirkende til piratkopiering/udbredelse af kriminelle handlinger.

/Thor
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. september 1999 - 17:42 #2
I skal også huske at hvis i tjener penge (evt. reklamer), skal i oplyse det til skattevæsnet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. september 1999 - 19:06 #3
de skal sgu også blande sig i alt!!!
Avatar billede the-king Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:47 #4
til jumper
jeg menner også loven er sådane, men jeg kunne godt tænke mig at få det på skrift. (undskyle at jeg var så længe om at svare.)
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 1999 - 23:53 #5
Den vildeste lov jeg har liggende, er købeloven  :o))
Avatar billede the-king Nybegynder
19. oktober 1999 - 22:45 #6
hvorfor kan jeg ikke give Jumper 29 point nu har vi fået love til at lave turneringer i starcraf
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:59 #7
Det er fuldt lovligt, hvis i da benytter legalt software. Til netparties landet over afholdes der også konkurrencer i div. spil. Der vinder ham også præmier/penge som klubben(arrangementet) eller en sponsor har betalt ;-)

Send lige en url, når i har fået projektet op at køre.

Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. oktober 1999 - 01:04 #8
Fordi du har afvist hans svar til at starte med!
Avatar billede jumper Nybegynder
23. oktober 1999 - 01:27 #9
Nå, nu har jeg svaret igen ;)

/Thor
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. oktober 1999 - 01:49 #10
Hvad med mig ? 'gg'
Avatar billede the-king Nybegynder
03. december 1999 - 23:19 #11
undskyle jeg tog så lange tid om se jeres svar.

hvis i er intresseret i projekt

så skriv til mig på hs271081@mial.grindhs.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. december 1999 - 17:16 #12
Har du en URL ?