Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 13:37 Der er 16 kommentarer

Resultat af indtastningsformular

Hej "Haj" !

Har en formular, hvor bruger indtaster data. Formularen genererer et resultat der mailes til mig. Jeg har et program der i dette resultat kigger efter "/" i dataene.

Mit problem: Frontpage formularen giver dette resultat (eks):
navn: mr. x
skal give:
navn/ mr. x

Hvordan får jeg givet formularen den egenskab, at den erstatter ":" med "/" (evt. ved at smide FP af h til :-)) ??
Avatar billede want2learn Nybegynder
29. marts 2004 - 13:48 #1
er det i asp eller !?
Avatar billede want2learn Nybegynder
29. marts 2004 - 13:49 #2
og må man se koden hvis det er så man kan rette den til for dig da du derved kan bruge REPLACE funktionen.
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 15:31 #3
Det er ikke asp ... Bruger standard indtastningsformularen i FrontPage. Tror ikke jeg kan give dig koden (i så fald, må nogen fortælle hvor den er). Kan godt vise dig det HTML Frontpage generer - men det er da vist ikke der geden ligger begravet (?)
Avatar billede want2learn Nybegynder
29. marts 2004 - 15:41 #4
prøv at vis os det !!
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 17:32 #5
<script type="text/javascript">
function replChar(elm,charFrom,charTo){
  var reg = new RegExp(charFrom,"gm");
  elm.value = elm.value.replace(reg,charTo);
}
</script>

-- og den kan så kaldes, f.eks. fra en onchange på et felt:

<input type="text" value="navn: ??" onchange="replChar(this,':','/');">

-- men, hvis det sker i et genereret felt i en FP-extension, kan det være _meget_ anderledes !-)
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 19:28 #6
Håber det er det kode du mener (?). Og ja ... FP sucks - men nu er siden altså lavet i det og jeg hænger på det ;-)

<form method="POST" action="http://formmail.tiscali.dk/FormMail" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" name="FrontPage_Form1">
  <input type="hidden" name="rcpt_id" value="xxx"><input type="hidden" name="subject" value="Tilmelding"><hr>
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 19:32 #7
Findes der også en hidden input, som hedder body eller txt eller sådan noget ?-)
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 22:59 #8
Du mener (?):

<tr>
      <td class="tekst" bgcolor="#CEE7FF" width="12"><font color="#FF0000">*</font></td>
      <td class="tekst" bgcolor="#CEE7FF" align="left">Efternavn</td>
      <td class="tekst" bgcolor="#CEE7FF" colspan="4" align="center"><input type="text" name="efternavn" size="30" tabindex="3"></td>
    </tr>
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 23:01 #9
Kan du ikke prøve at vise den funktion, som kaldes: FrontPage_Form1_Validator() ?-)
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 23:26 #10
<!--webbot BOT="GeneratedScript" PREVIEW=" " startspan --><script Language="JavaScript"><!--
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
29. marts 2004 - 23:27 #11
(kopieret fra siden via vis kilde)
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 23:33 #12
Og det, jeg var interesseret i, var det, som stod efter { !-)

-- måske har du det liggende, så jeg selv kan kigge ?-)
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
30. marts 2004 - 00:38 #13
jamen det er faktisk alt der står ;-( kig selv:

http://www.personaleboersen.dk/index_kandidat.htm
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 01:08 #14
Der er så åbenbart slet ikke en behandling client-side, så du må finde det serverside, som behandler det og så gøre noget bagefter ...

-- kan du ikke finde en måde at behandle : ligesom / ?-)
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
30. marts 2004 - 09:56 #15
Du mener tage kontakt til Tiscali (?)

-- nej. Hele problemet er, at brugere tit bruger ":" i fritekstfelterne (som er nødvendige). Kan jo så alternativt spørge, om der er nogen mulighed for, at spærre for indtastningen af ":" ?
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 22:45 #16
Ja, det kan man godt, men det er jo ikke så brugervenligt, hvis man gør sådan noget, uden at folk er helt klar over, hvad der sker ...

-- og selv hvis man er klar over det, føles det faktisk ret generende, hvis det man skriver ikke kommer frem, prøv f.eks. at taste datoer i denne:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD3Input.html

Selv om man er klar over, at det kun er gyldige datoer, som bliver accepteret, virker det alligevel frustrerende (og dermed ikke fremmende for den medvirken som skal til !-) at den nægter at tage imod nogle cifre nogle gange -- for slet ikke at tale om det, som sker, hvis du taster 29022005 ...

-- men en simpel måde at gøre det på, er at udskifte tegnet til et special-tegn, som ellers er _meget_ sjældent onsubmit, f.eks. den ovenstående funktion kørt mod alle felter og så udskifte til f.eks. #, eller endnu 'mærkeligere' tegn ...