Avatar billede lil_lil Nybegynder
29. marts 2004 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Roll over i Image Ready

Hej! Jeg er absolut nybegynder inden for grafisk design m.m og har derfor et spørgsmål, som for nogle måske er ret elementært ... men ikke lige for mig!! :-(
Jeg har lavet et billede m roll over effekt i Image Ready, men kan kun vælge at gemme dette i enten JPEG eller HTML i Image Ready, og det dur da ikke når jeg skal bruge billedet inde på en anden HTML side - I'm lost!! Er der nogen derude i Cyberspace der kan hjælpe mig - I NEED HELP.
På forhånd tak.
Avatar billede spe Nybegynder
29. marts 2004 - 11:27 #1
I paletten optimize indstiller du dit format her kan du vælge gif. Derefter vælger du Save optimized as og her kan du vælge at gemme Image only.
Avatar billede spe Nybegynder
29. marts 2004 - 11:32 #2
Skal måske lige tilføje at rollover effekten ligger i html-koden. Så når du vil placere dit billede skal du placer det billede der har normal-udseendet og så kode din html så siden henter de andre udgaver ind når brugeren handler.

Du kan også gøre det at du gemmer både Image og html så kan du åbne det html-dokument ImageReady laver og kopiere koden og sætte den ind på den html-side hvor du vil bruge billedet.
Avatar billede lil_lil Nybegynder
29. marts 2004 - 11:33 #3
Hej Spe!

Tusind tak:-) Du er en skat....