Avatar billede jelboen Nybegynder
29. marts 2004 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente oplysninger fra anden række, uden brug af WHILE løkke

Hejsa...

Jeg sidder her med et problem... jeg har lavet en SQL forspørgsel, og ved at den finder to resultater... Nu er det bare sådan at jeg ikke har lyst til at lave en WHILE løkke for at skifte række... er der ellers andre muligheder for at skifte række?
Avatar billede krydset Nybegynder
29. marts 2004 - 12:00 #1
Det tror jeg ikke du har, hvofor vil du ikke bruge while løkke
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
29. marts 2004 - 16:22 #2
Lav 2 udtræk med en limit i enden.
Avatar billede qrd-j Nybegynder
29. marts 2004 - 16:26 #3
Med mysql:
$result=mysql_query($SQL);
$row1=mysql_fetch_row($result);
$row2=mysql_fetch_row($result);

Med odbc:
$result=odbc_exec($Conn,$SQL);
$row1=odbc_fetch_row($result);
$row2=odbc_fetch_row($result);

Herefter indeholder $row1 den første række og $row2 den anden række.
Avatar billede jelboen Nybegynder
30. marts 2004 - 00:38 #4
Det var sådan et svar som grd-j kom med som jeg kunne bruge.... Men bruges $row1 og $row 2 som et fetch_array nu? - altså kan jeg f.eks skrive

echo "$row1[navn] og $row2[navn] er bedste venner";

Synes ikke rigtig mit virker... men der er jo så meget andet som den kan være gal med