Avatar billede neeo Nybegynder
29. marts 2004 - 01:59 Der er 1 løsning

access begrænsninger ?

Jeg har fået til opgave at viderudvikle en system i asp
med tilhørende database som er i access.

problemmet opstår i at systemets database er lavet for langtid siden og indholder data

databsen består af 3 tabeller uden relationer.
tabel1 indholder 6 attributter
tabel2 indholder 10 attributter
tabel3 indholder 54 attributter (det denne jeg er bekymret for, halvdelen er number og den anden halvdel er text)

system er rimilige omfattende og vil være meget krævne opgave at ændre databasen til mysql eller andet.

derfor vil jeg gerne vide, hvornår denne database vil gå ned, og hvor mange bookinger vil den kunne klare før den gå ned i knæ`?

(man plejer at sige at acces kan klare at komme op på 1gb)
Avatar billede skg Nybegynder
29. marts 2004 - 04:12 #1
Du kan læse lidt om begrænsninger på en Access DB her :
http://www.roimail.com/help/msaccess_limits.html

Lidt mere info kan findes her:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=microsoft+access+limitations

Så længe der ikke er nogle relationer mellem de forskellige tabeller, så burde det da ikke tage mange splitsekunder at overføre dataen til f.eks en MySQL server. Hvis du har tænkt dig at fylde 1gb data i en Access DB så har du mere end god grund til at flytte til en anden database - den kan klare det, men den blvier ikke særligt hurtig af det :-)