Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 21:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Iframes loades ikke.

Jeg har et problem med at mine iframes ikke loades.

Jeg kører et script fra en bruger herinde der går ind og tilpasser størelsen på iframen, efter indhold. Men de loades ikke korrekt.. De kommer slet ikke frem, kun nogle gange..!

Hvad kan dette skyldes og hvordan kan det løses?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2004 - 21:23 #1
Kunne være det at se dit script kunne hjælpe lidt....
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 21:24 #2
Der må være en forskel på situationerne på en eller anden måde, hvis de ikke loades nogle gange ...

Hvad gør du ?-)

Kan du lægge det op på en eller anden måde ?o]
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 21:28 #3
se http://helpmefast.dk

der skal være 2 iframes en under banneret i midten (over chart ikonet)
og en i højre side over den blå skillelinje

Klik evt. opdater et par gange så kommer de måske
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2004 - 21:31 #4
The Microsoft Jet database engine cannot open the file 'c:\inetpub\mdb\nyheder.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

Elers virker det fint.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 21:32 #5
du fik altså iframen at se med det samme?
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 21:36 #6
Jeg kunne heller ikke få nogen af de iframes til ikke at virke ...

-- og så er det forøvrigt et noget forældet menu-script, som kører, når jeg i Mozilla får en advarsel om, at da jeg bruger Netscape 6 (?) kan jeg ikke bruge menuen, da jeg mindst skal have en v. 4 !-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 21:43 #7
nogen der har kendskab til et script, der tjekker om de er loadet, eller hvordan gør jeg så det er det første eller det sidste der loades?
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 21:45 #8
Du kan jo bruge onload-eventen til at sætte en eller anden variabel, men hvad skal du bruge oplysningen til ?-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 21:47 #9
hvad mener du? jeg skal da bruge det til at undgå at den ikke loades?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 22:54 #10
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:34 #11
det er resize scriptet der gør knuder, hvis jeg slår det fra så virker det upåklageligt

Er der nogen der har andre metoder hvor med jeg kan resize dem efter indhold (også selvom indholdet skifter)
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 23:54 #12
Nu er der så flere steder, jeg vil angribe det script, for, for det første, så forudsætter det Internet Explorer, hvof det ?-)

-- for det andet prøver det at tage fat i window-objektet uden at tilgå det præcist som html-element på siden ...

-- og for det tredje er det en anelse risikabelt at bruge et funktionsnavn, som i visse (i dette tilfælde dog meget specielle !-) situationer kan være et javascript-objekt, så jeg ville:

<script type="text/javascript">
function resizeIframe(){
  var ifrH = (window.innerHeight)?window.innerHeight:document.body.scrollHeight;
  parent.ifr.style.height=ifrH + 'px';
}
</script>

<body onload="resizeIframe()">
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:59 #13
hvordan får jeg dit script til at resize?

jeg loader iframen med <iframe id=ifrm name="main" width="427" height="450" marginwidth="1" marginheight="1" border="0" frameborder="0" src="nyheder.asp" scrolling="no">
                        Browseren understøtter ikke indbyggede rammer eller er aktuelt konfigureret til ikke at vise indbyggede rammer.</iframe></p>
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 00:03 #14
Placerer det præcis som det script, du havde fra phoenixv !-)

Hvis iframen hedder name="main" skal du udskifte parent.ifr med parent.main !o]
Avatar billede djeclemen Nybegynder
29. marts 2004 - 00:06 #15
får denne fejl Error: 'parent.main.style' is null or not an object
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 00:08 #16
Arh, undskyld, nu faldt jeg selv i en fælde !-)

Vi skal jo have fat i html-elementet og ikke window-objektet, så sådan:

<script type="text/javascript">
function resizeIframe(){
  var ifrH = (window.innerHeight)?window.innerHeight:document.body.scrollHeight;
  parent.document.getElementById('ifrm').style.height=ifrH + 'px';
}
</script>
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. oktober 2005 - 01:08 #17
lukker ingen svar
Avatar billede roenving Novice
22. oktober 2005 - 04:03 #18
Kunne du da ikke bruge noget ?-)