Avatar billede chat24 Nybegynder
28. marts 2004 - 18:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload script hjælp

Hejsa...

Har fundet et upload script og rettet det til, men det virker ikke, den vil ikke uploade noget og den vil heller ikke smide oplysninger op i DB....

Den kommer ikke med nogen fejl eller noget...

Please hjælp mig :)

Her lige lidt kilde:

<?
  function aabn_forbindelse() {

    $server = "127.0.0.1";
    $bruger = "*******";
    $kodeord = "******";
    $database = "cid100144";

    if (!mysql_connect("$server", "$bruger", "$kodeord")) {
        udskriv_fejl("Kunne ikke oprette en forbindelse til MySQL");
    }

    if (!mysql_select_db("$database")) {
        udskriv_fejl("Kunne ikke vælge databasen: $database");
    }

/* Funktion der klarer sql-forespørgsel der IKKE modtager data */

function sql_spoerg($query) {

    $resultat = mysql_query($query);

    if (!$resultat) {
        udskriv_fejl("Kunne ikke udføre: <b>$query</b>");
    }

/* Funktion der lukker forbindelsen til databasen */

function luk_forbindelse() {

    if (!mysql_close()) {
        udskriv_fejl("Kunne ikke lukke forbindelsen til MySQL");
    }

/* Funktion der udskriver fejl */

function udskriv_fejl($fejl) {

    echo "<p>$fejl</p>";

    if ($mysql_fejl = mysql_error()) {
        echo "<br />Fejlen er: <b>$mysql_fejl</b>";
    }

    exit;
}

/* Hovedfunktioen */

function upload_fil($fil, $ditnavn1, $spil1, $hiscore1, $max_stoerrelse = 100, $bibliotek = "default", $filtyper_tilladt = "default") {

    if ($bibliotek == "default") {
        $bibliotek = "/upload_billed";
    }

    if ($filtyper_tilladt == "default") {
        $filtyper_tilladt = array("image/bmp", "image/jpeg", "image/tiff", "image/png", "image/gif", "application/pdf", "application/zip", "application/arj", "application/x-zip-compressed", "application/octet-stream");
    }

    if ($fil["size"] > 0) {

        $filnavn = strtolower(ereg_replace(" ", "_", $fil["name"]));
        $fil_sti = $bibliotek . "/" . $filnavn;
        $fra = $fil["tmp_name"];
        $fil_stoerrelse = filesize($fra)/1024;
        $filtype = $fil["type"];
        $fejl = "0";

        if(!in_array($filtype, $filtyper_tilladt)) {
            echo "<p>Filtypen '$filtype' er ikke tilladt. De tilladte filtyper er '" . implode("', '", $filtyper_tilladt) . "'. Filen $filnavn kan derfor ikke uploades!</p>";
            $fejl = "1";
        }
        if ($fil_stoerrelse > $max_stoerrelse) {
            echo "<p>Filen '$filnavn' er for stor og kan ikke uploades. Den fylder " . ceil($fil_stoerrelse) . " kb og der kan maximalt uploades $max_stoerrelse kb!</p>";
            $fejl = "1";
        }
        if ($fejl == "0") {
            if (file_exists(getcwd() . $fil_sti)) {

                $pos = strrpos($filnavn, ".");
                $navn = substr($filnavn, 0, $pos);
                $type = substr($filnavn, $pos + 1, strlen($filnavn) - ($pos + 1));
                $i = 2;

                echo "<p>Filen '$filnavn' eksisterer allerede i '" . $bibliotek . "' og filen omdøbes derfor til ";

                while (file_exists(getcwd() . $fil_sti)) {
                    $filnavn = $navn . "(" . $i . ")." . $type;
                    $fil_sti = $bibliotek . "/" . $filnavn;
                    $i++;
                }
                echo "'$filnavn'</p>";
            }

            $til = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . $fil_sti;

            if (move_uploaded_file($fra, $til)) {
                echo "<p>Filen '$filnavn' er uploadet!</p>";
                aabn_forbindelse();
                sql_spoerg("INSERT INTO fun_upload (ditnavn, spil, hiscore, billed) VALUES ('$ditnavn1', '$spil1', '$hiscore1', '$fil_sti')");
                luk_forbindelse();
            } else {
                echo "<p>Desværre, filen '$filnavn' kunne ikke uploades!</p>";
                return false;
            }
    } else {
        echo "<p>Der er ikke vedhæftet nogen fil!</p>";
    }

?>

<html>

<head>
</head>

<body>

<div>

<?php
if ($_POST[sendknap] && $_POST[$ditnavn1] && $_POST[$spil1] && $_POST[$hiscore1]) {

    $fil = $_FILES["upfil"];
    $max_stoerrelse = 1000;
    $upload_mappe = "/upload_billed";
    $filer_tilladt = array("image/pjpeg", "image/bmp", "image/jpeg", "image/tiff", "image/png", "image/gif", "image/jpg");

    upload_fil($fil, $ditnavn1, $spil1, $hiscore1, $max_stoerrelse, $upload_mappe, $filer_tilladt);

} else {
?>

<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<fieldset>
  Navn<br />
  <input type="text" name="ditnavn1" value="<?php echo "$ditnavn1"; ?>" size="30" /><br />
  Spil<br />
  <input type="text" name="spil1" value="<?php echo "$spil1"; ?>" size="30" /><br />
  Hiscore<br />
  <input type="text" name="hiscore1" value="<?php echo "$hiscore1"; ?>" size="30" /><br />
  Vedhæft billede<br />
  <input type="file" name="upfil" size="30" /><br />
  <input type="submit" name="sendknap" value="Upload" />
</fieldset>
</form>

<?php
}
?>

</div>

</body>

</html>
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
28. marts 2004 - 19:04 #1
Prøv at ændre:

if ($bibliotek == "default") {
        $bibliotek = "/upload_billed";

til

if ($bibliotek == "default") {
        $bibliotek = "/upload_billed/";

Går ud fra at du har rettet det til, så der er en mappe som hedder upload_billede?
Avatar billede chat24 Nybegynder
28. marts 2004 - 20:35 #2
Hjalp ikke noget.... men tak for forsøget...
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 01:42 #3
Det er jo ikke sikkert at du må uploade?
Prøv at kikke efter "file_uploads" i en phpinfo.
<?php phpinfo(); ?>
Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 02:14 #4
Må jeg gerne har tjekket. men tak for forsøget....
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 02:16 #5
Så prøv med en

ini_set('error_reporting', "E_ALL");

i starten af dit script, for at få hver eneste fejlbesked at se.
Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 02:23 #6
den siger stadig ikke noget...

Her er url: http://www.fun.vesterholm.dk/upload_pic.php
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 02:31 #7
Hvad hvis du prøver med dette:

http://www.showsource.dk/php/download.php?id=1064975823

Er en zip med uploadform
Avatar billede chat24 Nybegynder
29. marts 2004 - 17:36 #8
Arbejder lidt med det sukos postede, men jeg kan ikke få den til ændre filnanvnet hvis det allerede findes i forvejen, så jeg opretter et nyt spørgsmål med det problem...

Hvis nogle vil have point, så smid lige et svar, så deler jeg pointene mellem jer :)
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 18:09 #9
jahh, jeg er frisk! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2004 - 18:10 #10
nåh, helt frisk er jeg åbenbart ikke! :O)