Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:01 Der er 19 kommentarer

Hvad er fejlen i denne 3 frames testside

Af en eller anden grund når frames´ene ikke sammen, du kan se resultatet på http://www.techmann.dk/test/

Framesættet har jeg skrevet som:

<html>

    <head>
                <title>Hjemmelavet frameset</title>
    </head>

<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows="100,25,425">

    <frame name="NoName" scrolling="no" src="1hjemmelavet.html">
    <frame name="NoName" scrolling="no" src="2hjemmelavet.html">
    <frame name="NoName" scrolling="no" src="3hjemmelavet.html">

</frameset>

Og de enkelte frames i sættet har jeg kodet som:

<html>

    <head>

        <title>hjemmelavet side 1</title>
    </head>

    <body bgcolor="#000064">

    <table width="800" height="100%" bgcolor="#00ffff"
        <tr>
            <td> Dette er side 1 <tr>
        </tr>
    </table>

    </body>

</html>

Hvad gør jeg galt?

Mvh. Claus L. Jepsen.
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 17:05 #1
Prøv at sætte frameborder og framespacing på dine frame-tags ...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2004 - 17:08 #2
Du burde også kalde hver frame noget forskelligt..
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:09 #3
Det har jeg prøvet, men det duede ikke. Jeg startede ud i Go Live, som også lavede disse mellemrum. Jeg vil have framesættet uden borders, men jeg prøver lige med det du siger.
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:13 #4
<ole>

Du mangler en DOC-TYPE, et HTML-sluttag - og så må frameborder ikke ligge på frameset-elementet, men _skal_ ligge på frame-elementet

/mvh
</bole>
Avatar billede Jman Praktikant
28. marts 2004 - 17:14 #5
Hmmm ... alle frames er defineret i højde - Hvad såhvis man ikke har præcis den størrelse i browseren, du beregner efter.. så skal den jo "klemme" det et eller andet sted
Avatar billede syvon Nybegynder
28. marts 2004 - 17:14 #6
er det sådan det skal se ud

http://www.povlsen.cc/exp/frames/
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:16 #7
Desuden er dine undersider yderst mangelfulde, Der mangler DOC-TYPE, tegnsæts-angivelse i en META og så skal du sætte en dokument-margin på 0px:

<style type="text/css">
body {
  margin: 0px;
}
</style>

Mellemrummene opstår i dine undersider
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:18 #8
Prøv f.eks. at læse lidt på www.html.dk om, hvordan HTML skrives. Du vil konstant løbe ind i problemer, hvis du ikke lærer det mest fundamentale i sproget  ;o)
/mvh
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:19 #9
Til Povlsen: Det jeg vil lave er 3 vandrette frames. Grunden til den simple kodning er, at jeg har forsøgt at barbere alt unødigt væk, det kan være jeg har været lidt for grov :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:26 #10
Du har været _alt_ for grov. Det er ikke HTML, du har skrevet  :)
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:26 #11
Grunden til at jeg har defineret en fast højde er, at framesættet skal ende med at være 800x550, som alle vel kan håndtere i dag
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:28 #12
Ja, men hvad sker der, når brugeren resizer sin browser? Man kan kun gøre sådan i en popup med faste størrelser. Den ene frame _skal_ være angivet med *
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:33 #13
Derudover må siden ikke være mere end 750px bred til en 800*600 skærm - og ikke meget over 400px høj.

Men som sagt: Gå ind på www.html.dk og lær det helt grundlæggende. Du kan ikke gætte dig frem til, hvordan HTML skrives. Gør du det alligevel, spilder du bunker af tid på at finde ud af en masse forkert
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:36 #14
Olebole du har ret - dit script virker. Jeg ved ikke rigtig hvad det er der er sket i Go Live, så nu er jeg nok blevet lidt mere overbevist om, at jeg skal til at sætte mig lidt mere ind i html.
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:39 #15
hvor er det lige jeg får givet dig pointene
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:40 #16
Man kan godt køre bil i venstre side af vejen - men det gør helvedes ondt. Man kan også køre på fortorvet - men det gør ondt på andre. Man kan hælde vand på tanken i stedet for køleren - så gør det ikke ondt på nogen, men man kommer lissom heller ikke så langt ........ så er det bedre at tage et kørekort  ;o)
Det er en rigtig god idé at lære lidt mere  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:41 #17
Jeg lægger et svar - og du trykker 'Accepter'  :)
Avatar billede clj Nybegynder
28. marts 2004 - 17:44 #18
Tak for hjælpen, jeg vil straks repetere html.dk, som i øvrigt er en rigtig kanon side.
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 17:46 #19
... og jeg takker for points  :)