Avatar billede nams Nybegynder
28. marts 2004 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med tjekform script

hejsa
jeg har sat denne på en af mine forms

<script language="javascript" type="text/javascript">
function checkForm(f){
    var txt = "";
    var regexp = /^[\w\.\-_]+@[\w\-_]+\.[\w\.\-_]+$/i;
    for(i=0;f.elements.length>i;i++){
        fld = f.elements[i]
        if ((fld.tagName=='TEXTAREA'||fld.type=="text"||fld.type=="password")&&fld.value==fld.defaultValue){
            txt+="\n\t"+fld.name;
        }else if (fld.name.toLowerCase().indexOf("mail")>-1){
            if (!regexp.test(fld.value))txt+="\n\t"+fld.name+" -- ikke korrekt mail-adresse-format";
        }
    if(txt!=""){
        txt = "Du mangler at udfylde disse felter:\n"+txt+"\n\nAlle felter skal udfyldes";
        alert(txt);
        return false;
    }
    return true;
}
</script>

den melder ud hvis nogle af felterne IKKE er tastet, den virker som sådan okey, problemet er bare at hvis jeg udfylder felterne med data fra databasen i value og brugeren blot submitter med disse oplysninger, så tror scriptet at der ikke er tastet noget i felterne... hvordan kan jeg rede den ???
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:08 #1
Hvis du ellers har tomme felter skal du bare:

        if ((fld.tagName=='TEXTAREA'||fld.type=="text"||fld.type=="password")&&fld.value==""){
Avatar billede nams Nybegynder
28. marts 2004 - 14:21 #2
okey tanks det virkede :D

vil du svare ???
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:26 #3
Velbekomme '-)

-- og det skal da også nævnes, at den udgave, du havde er beregnet til at arbejde samme med formularer, hvor man skriver en instruktiv tekst i felterne, men fjerner dem, når der skrives:

<input type="text" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:37 #4
-- og tak for points ;~}
Avatar billede nams Nybegynder
28. marts 2004 - 14:38 #5
no problem du :-)
du kom med et svar der kunne bruges og det skal naturligvis belønnes uden omsvøb :D