Avatar billede webdb Nybegynder
28. marts 2004 - 12:23 Der er 10 kommentarer

scrolling af hovedside fra en iframe på et andet subdomæne

jeg har en hovedside liggende på subdomæne: a
på denne hovedside er der en iframe med en side i, der ligger på subdomæne: b

ved at udføre et script i iframen på subdomæne b vil jeg gerne have hovedsiden til at scrolle op i 0,0.
Har prøvet: parent.document.scroll(0,0); men der er access denied pga. at scripts ikke kan udføres når der er kald til et andet subdomæne. Hvad kan der gøres ?
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 12:50 #1
Ligger de på samme hoveddomæne ?-)

For så kan du i begge sætte

document.domain = 'ditHovedDomaine.dk';
Avatar billede webdb Nybegynder
28. marts 2004 - 13:59 #2
ja, begge sider ligger på samme hoveddomæne.
jeg har nu indsat: document.domain = 'ditHovedDomaine.dk'; på begge sider, blot med det rigtige hoveddomænenavn.

Hvordan skal scriptsne placeres ? og hvornad lyder kaldet til scrolling af hovedsiden til 0,0 ?
jeg kan ikke i iframe-siden sætte: parent.document.scroll(0,0);
den siger object doesn't support this proporty or method
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:02 #3
parent.scrollTo(0,0);
Avatar billede webdb Nybegynder
28. marts 2004 - 14:26 #4
skønt, det virker !
hedder det også scrollTo(0,0) i netscape ?
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:28 #5
Ja, scrollTo virker helt tilbage fra Netscape4 og IE4, så den burde være med _alle_ steder !-)

-- og velbekomme '-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 14:57 #6
<ole>

roenving >> Vil det sige, det også virker med en iframe i NS4?  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 15:02 #7
*lol*

-- jeg havde heldigvis skrevet det i en sætning, hvor der stod, at det var scrollTo-metoden, som var omtalt !-)

-- og faktisk har jeg ingen anelse om ilayer understøtter den slags metoder (altså kald ud af framen !-), men det gør den vel ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 15:17 #8
Hehe ... for andre: I NS4 er iframe ikke understøttet, men der findes en ækvivalent, der hedder 'ilayer'.

For et par dage siden havde jeg fat i skovenborg af samme grund. Du kan godt kalde ud af et ilayer - men jeg kan ikke huske, om scrollTo/scrollBy tager fat i et ilayer ... jeg er ved at blive 'rusten' på NS4  ;o)
/mvh
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 15:31 #9
Ifølge min bibel er der ikke forbehold overfor scrollTo og -By's virkning i NS4, såeh, det virker vel ...
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2004 - 15:43 #10
Ja, det burde virke - men browsere kan være 'quirky' og da jeg ikke positivt kan huske det, tør jeg ikke give garantier  :)