Avatar billede seamus Nybegynder
28. marts 2004 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ud af et frameset

Hej...

Jeg sidder med et standard 2-delt frameset, hvor der er en menuframe og en mainframe. Et af linksene i menuen vil jeg gerne have til at erstatte framesettet med den side det linker til. Jeg kan ikke rigtig få en ide til at få det til at virke. Den nye side må ikke være en popup - den skal erstatte det eksisterende frameset.

Any ideas?
Avatar billede redzoner Nybegynder
28. marts 2004 - 11:49 #1
bare sæt target="_self" ind..
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 12:52 #2
target="_top" eller target="_parent" ...

-- og der kan være situationer, hvor du hellere vil bruge den ubetingede tag hele vinduet (_top) og tilfælde, hvor det er bedre kun at overtage den umiddelbart omkringliggende frame !-)
Avatar billede seamus Nybegynder
28. marts 2004 - 22:32 #3
Hey Roenving :-)

Smid din kommentar som et svar og scor pointene ...
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 22:33 #4
Velbekomme '-)
Avatar billede seamus Nybegynder
28. marts 2004 - 22:36 #5
Hvad er egentlig forskellen på om man skriver "_top" eller "top". Nogen gange virker begge dele andre gange (som i dette tilfælde) ikke... Jeg leger en del med FLASH, og der skal man altid bruge underscore i links...
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 23:13 #6
Hvis du skal gøre det rigtigt, vil _top, _parent, _blank (og den overflødige _self !-) få browseren til at referere til hhv. den frame, som fylder hele vinduet, den frame, som ligger uden om den aktuelle og til et nyt vindue ...

Jeg kunne måske gætte på, at du har prøvet at bruge blank, og så har fået et nyt vindue åbnet, og det vil ske, hvis browseren ikke kender til noget vindue med det navn i forvejen ...

En ofte set fejl er at bruge _new, som sandsynligvis vil åbne i et nyt vindue, da man sjældent har et vinduesobjekt med det navn i forvejen, men hvis det findes i forvejen vil det åbne i det samme vindue, og altså ikke skabe et nyt, som _blank skal gøre !o]
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 23:14 #7
-- og tak for points ;~}
Avatar billede seamus Nybegynder
28. marts 2004 - 23:21 #8
cool - en skam jeg ikke kan vise dig, hvor scriptet bliver brugt - det er bare for lækkert ! Tak for god behandling - as always ;-)

/Seamus