Avatar billede bossyboy Nybegynder
27. marts 2004 - 23:59 Der er 11 kommentarer

PC incl. skærm til max. 5000

hey folks!

jeg leder efter subjekt men jeg har en lang række krav..
den butik jeg vil handle med skal ligge inden for en radius af 80 km fra århus og delene skal helst kunne købes i samme butik. De forskellige dele i puteren skal passe sammen mht. hastighed (på ram, bundkort, CPU etc.). Grafik med min. 128 ddr ram og TV out (eks. radeon 9200, geforce FX5600). 8x AGP på bundkort (men det gir vel lidt sig selv...) min 512 ram. FDD er ligegyldigt men der skal helst være CD brænder. Min. 80 Gb hdd og helst med 8 mb cache. skærmen skal være 17" og en max DP på 0.25...

hvis der er nogen der har mod på at hjælpe mig ville jeg blive meget glad.. er selv kørt lidt surt i det hele...

men jeg ville også blive glad hvis der bare er nogle der ville give mig nogle retningslinier f.eks hvilket chip sæt jeg bør gå efter, hvilken processor etc..

Mvh. Thomas
Avatar billede snokey Nybegynder
28. marts 2004 - 00:23 #1
Altså det er ikke lige ved Århus men de kan sende det og det er en internet butik www.topdata.dk jeg købte selv min computer der og har ikke haft nogle problemer elelrs prøv www.tjdata.dk det er også en internet butik men de er billige
Avatar billede bossyboy Nybegynder
28. marts 2004 - 12:00 #2
okay... tak for det tip..
Avatar billede rocksound Nybegynder
28. marts 2004 - 15:38 #3
Prøv www.compumail.dk den ligger i Århus :) og der kan du sagtens lave en computer til under 5000 kr.

mvh. Søren
Avatar billede rocksound Nybegynder
28. marts 2004 - 15:40 #4
Der kan du selv sammensætte din pc,

og hvis du selv vil afhente pc'en er det:

www.pc-lager.dk
Avatar billede snokey Nybegynder
29. marts 2004 - 20:41 #6
Der er også http://www.edb-mix.dk/ hvis du gerne vil bygge selv det ligger i Århus C
Avatar billede rocksound Nybegynder
29. marts 2004 - 21:42 #7
Der er også www.foeniks-computer.dk , de har bland andre steder en afdeling i Århus.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
30. marts 2004 - 16:36 #8
Gizmo1234 --> hvis du gider at begrunde dine valg af hardware (F.eks. : bundkort fordi at chipsætte bla bla billig bla bla passer til ram'ene bla bla) så er pointene dine.
og du søføli lige laver et svar i stedet for bare en kommentar..:)

Mvh. Thomas
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
30. marts 2004 - 20:30 #9
Bundkort: Fordi chipsættet vel nok er det bedste til amd for tiden. Desuden er bundkortet også utrolig godt, også hvis man vil overclocke.

Brænderen: Fordi jeg kun har haft gode oplevelser med Lite on

Diskette drevet: Fordi man skal have et i nød sitiuationer, og de er faktisk lige gode

Harddisken: Fordi seagate er et kanont produkt, har selv en 80 gb med 2 mb cache. De er kanone. Og siger ikke meget.

Køleren: Fordi jeg mange steder har læst at det er den bedste til prisen, og så kan den også bruges til at overclocke med, hvis det har interesse.

Musen: Fordi det er en kanon mus til gode penge.

Processeren: Fordi det er en kanon amd cpu. En god gamer cpu og også en god overclocker cpu.

Ram: Fordi Corsair er godt, og man kan måske nok få bedre end value, men det er gode ram til prisen, og de kan også godt bruges til at overclocke en amd.

Tastaturet: Det er et godt tastatur til prisen, ikke så meget der :)

Kabinettet: Fordi Q-teq er et ok kabinet til prisen, og SHG anbefaler også Q-teq fremfor Codegen

Grafikkort: Fordi Gigabyte er en god producent, og du ville jo have et radeon 9200 :)

Skærmen: Fordi AOC er et ok mærke, og den opfylder dine krav til en kanon pris :)
Avatar billede bossyboy Nybegynder
06. juli 2004 - 18:00 #10
gizmo1234 --> vil du ikk lige skrive et svar så du kan få nogle point?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
20. januar 2006 - 12:50 #11
bare et lille svar?