Avatar billede odysseus Nybegynder
27. marts 2004 - 15:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte X!

Jeg kompilerede 2.6.4 kernen i nat med samme konfiguration som min 2.6.3 kerne, som kørte problemfrit. Så ville jeg gerne starte noget grafik. Men XFree86 kunne ikke starte.
Det lader til at være noget med min mus. Jeg har noget af det mest standard indenfor mus, en ps/2 toknaps med hjul, som vist er producereten rum tid før årtusindeskiftet - har aldrig haft problemer noget sted før. Det skal siges, at når jeg starter op på kernen, eksisterer /dev/mouse ikke. Jeg har husket at lade kernen understøtte ps/2 mus. Der er desuden en warning på mit grfikkort. Et 64 MB ATI Radeon kort, som jeg heller aldrig har haft problemer med før.

Jeg kører Gentoo og harkompileret med:
make
make modules_install

Når jeg forsøger at starte min grafik (xinit), kommer følgende efter, den har forsøgt (En oversigt over meddelelserne fortæller, at "(EE)" betyderError):

Symbol drmGetClient from module /usr/X11R6/modules/drivers/radeon_drv-ois unresolved!
(EE) sf86 OpenSerial: cannot open device /dev/mouse - no such fileordirectory(ovenstående fejl gentages)
(EE) Mouse1: cannot open input device
(EE) PreInit faile for input device "Mouse1"

No Core PointerFatal server error: failed to initialize core devicesX10: fatal 10 error 104 connection reset by peer on x-server "0.0" after0 requests (0 known processed) with 0 events remaining.

Nogle som kan få noget ud af det?
Avatar billede odysseus Nybegynder
27. marts 2004 - 16:10 #1
jeg løste problemet ved at oprette et symbolsk link /dev/mouse til /dev/psaux
Avatar billede coldermars Nybegynder
29. marts 2004 - 19:14 #2
det virkede ikke!!!!! Det var mig med usb stikket. Se lige om du kan hjælpe mig igen...
Avatar billede odysseus Nybegynder
29. marts 2004 - 20:32 #3
jeg har hjulpet igen...
Avatar billede coldermars Nybegynder
31. marts 2004 - 11:06 #4
jeg vil prøve det med Liero og USB-stikket, når jeg kommer hjem fra skole... Dine svar er virkelig gode, men de har desværre ikke løst nogle af mine problemer endnu... Du skal nok få nogle point, når det virker