Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:11 Der er 29 kommentarer

Brug for hjælp.

Okay. Jeg har lige fået en ny PC uden styresystem på. Jeg har derfor prøvet at installere windows XP uden succes. Første gang jeg prøvet det, så standser den 33 minutter før installationen er færdig og siger "Device Installer Error" "Windows could not load the installer for Display" og skifter til en blå side hvor der står "Kernel Data Inpage Error".

Herefter har jeg prøvet at installere det i Safe Mode med samme resultat og herefter har jeg prøvet at installere ved at disable min hardware komponenter og køre det i Safe mode, uden succes.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:12 #1
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:24 #2
Øhm, tak. Men jeg kan ikke rigtig overskue alt det du har givet mig. Jeg kan ikke rigtig se om jeg skal downloade SP1 eller hvad.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:26 #3
Jo du starter med at hente SP1 ned og brænder den ud på en CD.
Så piller du stikket ud til nettet, og formatere/ installere din maskine
Bagefter når du er færdig med det, installere du den CD du brændte ned med SP1, lukker DCOM, installere chipset drivers til bundkort, virus program, firewall osv
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:26 #4
bare ta et link af gangen og læs
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:29 #5
"Jo du starter med at hente SP1 ned og brænder den ud på en CD.
Så piller du stikket ud til nettet, og formatere/ installere din maskine"

Der er netop problemet. Jeg kan ikke formater/installere den.
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:48 #6
Jeg har downloadet og brændt SP1 og læst informationerne igennem. Men jeg kan stadig ikke se hvordan det løser problemet jeg har. Jeg kan ikke installere/formatere min maskine og derfor har jeg svært ved at se hvordan det skal løses med at installere SP1 efter en installation der ikke virker.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:49 #7
hvad gør du når du vil formatere den?
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:53 #8
Jeg sætter cden med XP ind og godkender windows licensen og lader den installere windows XP.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:54 #9
har du prøvet at gå ind i bios og sætte first boot device til cd rom drevet og prøve igen?
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 13:56 #10
Ja, efter det ikke virket første gang blev jeg nødt til det, for at den ikke bare forsatte den gammel installation. Jeg slettet derefter den gamle installation og kørte den nye, som så hellere ikke virket.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 13:58 #11
får du blå skærm frem og hvad står der på den evt?
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 14:01 #12
Ja, det gør jeg, efter jeg trykker okay ved alle de vinduer der popper op. Der står Kernel Data Inpage Error og at jeg skal prøve at re-installere det.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 14:01 #13
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 14:09 #14
Kan du komme til at skrive den fejlkode ned den blå skærm viser?
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 14:13 #15
Et vildskud hvis det er så mener jeg det enten kane være bad bootsector eller dine RAM der driller, men tør ikke sige det 100%

En fejlkode ville hjælpe lidt
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 14:47 #16
Okay, det er hvad der står på den blå side:

A Problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Kernel_Data_Inpage_Error

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask you hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable Bios memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to Select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical information

Stop: (0x0000007A, 0xE10C5C78, 0xC000000E, 0xBF8E6534, 0x1E99A860)

win32k.sys - Address BF8E6534 base at BF800000, Datestamp 3d6de5e5

Beginning dump of physical memory.
Physical memory dump complete.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 14:51 #17
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_fvlq.asp

Stop 0x7A can be caused by bad sectors in the virtual memory paging file, disk controller error, virus infection, or memory hardware problems. In extremely rare cases, depleted nonpaged pool resources can cause this error. If the first and third parameters are zero, the stack signature in the kernel stack is missing, an error typically caused by defective hardware. If the I/O status is 0xC0000185 and the paging file is on a SCSI disk, check for cabling and termination issues. An I/O status code of 0xC000009C or 0xC000016A indicates that the requested data could not be found. You can try to correct this by restarting the computer. If a problem with disk integrity exists, Autochk, a program that attempts to mark bad disk sectors as defective so that they are not used in the future, starts automatically. If Autochk fails to run, you can manually perform the integrity check yourself by following the instructions to run Chkdsk provided in "Stop 0x00000024 or NTFS_FILE_SYSTEM" earlier in this appendix. For more information about Autochk and Chkdsk, see "Troubleshooting Disks and File Systems" in this book.

Another cause of Stop 0x7A messages is defective, malfunctioning, or failed memory hardware, such as memory modules, Level 2 (L2) SRAM cache, or video adapter RAM. If you added new hardware recently, remove and replace it to determine if it is causing or contributing to the problem. Run diagnostics software supplied by the system manufacturer to determine if the component has failed.

Check the hardware manufacturer's Web site for updates to disk adapter firmware or drivers that improve compatibility. Verify that your disks and controller support the same set of advanced features, such as higher transfer rates. If necessary, select a slower transfer rate if an update is not yet available. Consult your hardware or device documentation for more information.

-==============================-
I suggest you to check your disk for bad sectors using chkdsk
Also check your internal memmory (even better, swap it with known good memmory) => http://www.memtest86.com

ER sikker på det enten er dine RAM eller HD der er skyld i det.
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 15:08 #18
Nu kan jeg jo ikke bruge chkdsk, så skal jeg bare download og brænde memtest og køre det på min PC?
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 15:09 #19
har du ikke andre RAM du kan prøve
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 15:13 #20
Øhh nej.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 15:14 #21
så prøv at teste med memtest82 ja
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 15:20 #22
Okay, jeg prøver det. Hvis det ikke virker så ringer jeg til sælgeren og siger til ham at han kan fikse det her lort.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 15:22 #23
Ellers vend tilbage :)
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 17:13 #24
Det virker ikke. Den ville hellere ikke læse cden med testen på.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 17:45 #25
så er jeg blank
Avatar billede helpers Nybegynder
27. marts 2004 - 17:50 #26
Er der nogen special måde jeg skal brænde memtesten. Jeg har bare brændt den som Data.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 11:13 #27
på en diskette
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. marts 2004 - 13:31 #28
har du en anden pc du kunne sætte harddisken i og lave en chkdsk? du kan også prøve rammene i en anden maskine. Hvis du ikke selv har en, kan det være en af dine venner kan hjælpe. Har du f.resten Virus protection slået til i bios? så skal det slås fra imedens du installerer windows.
Avatar billede ird Praktikant
04. april 2004 - 11:51 #29
Fik du kigget på det og evt fundet en løsning??