Avatar billede aquafisken Nybegynder
26. marts 2004 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få sat wireless LAN op

Jeg har et problem med at få det lokale netværk sat op.
Jeg har 3 stationære computere og en bærbar. I to af de stationære er der et PCI netkort, som får dem til at køre trådløst og til min bærbar har jeg sådan et trådløst kort, som skal stikkes ind i siden på den, så den kan være trådløst på nettet, i den sidste stationær kører der et kabel fra den og til port 1 i routeren (indbygget 4 ports switch).
Alle computerene kører fint på nettet, men jeg kan ikke få det lokale netværk til at virke!?
Jeg har været inde og tildele computerene IP'er og DNS manuelt og jeg har været inde og konfigurer et lokalt netværk som så skal køre via gatewayen, men jeg kan ikke se at der sker noget når guiden er blevet kørt igennem og jeg går ind under netværkssteder for at kigge om jeg kan se SharedDocs som kommer fra de andre computere.
Jeg har husket og opsætte ip'en igen på de forskellige computere fordi den hopper over til at blive sat automatisk når guiden til lokalt netværk er færdig!
Er der noget som jeg har gjort galt fordi jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan få det til at virke? Inden jeg fik trådløst netværk virkede det hele fint med det lokale netværk, så jeg har prøvet og opsætte et lokalt netværk før.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2004 - 09:12 #1
du har vel ikke en firewall som blokere! det kan jo også være IEEE 801.xx godkendelse som blokere for det!
Avatar billede volli Nybegynder
27. marts 2004 - 11:33 #2
Nå du kører netværks guiden i windows slår den automatisk windows firewall til igen.
Så prøv lige at checke for det.
Ellers er det absolut nemmeste at sætte routeren til iat køre dhcp på det lokale netværk ogdet samme på maskinerne.

Hvis ikke det hjælper kunne det ligge i at der på det trådløse net i routeren er sat nogle filtre op.

Til at begynde med vil det nok være en ide at åbne for alle filtre for at få "hul igennem". Så kan du jo altid lukke for dem igen efterhånden bagefter.
Avatar billede aquafisken Nybegynder
27. marts 2004 - 17:00 #3
Jeg har nu været inde og sætte microsoft's firewall på lav ved det lokale netværk, men det hjælper ikke.
De filtre som er ved routeren er:
Block WAN Request: Disable
Multicast Pass Through: Enable
IPSec Pass Through: Enable
PPTP Pass Through: Enable
Remote Management: Enable
Remote Upgrade: Disable
MTU: Disable
Som der står efter dem er om de er sat på enable eller disable...er der nogle af dem som det vil være en god ide at få sat om?
Hvis jeg kører dhcp på det lokale netværk skal jeg så bare sætte computerne til at finde IP'en selv eller skal jeg taste den ind ?
Avatar billede volli Nybegynder
27. marts 2004 - 18:13 #4
Jeg tror det du mener med at microsoft's firewall er sat til lav, er den beskyttelse du har i i explorer.
Det var ikke den jeg mente. Det er den som du kan se når du går ind i netværksforbindelser og så egenskaber; advanceret.
Den kan kun enten stå på til eller fra.
Umiddelbart er jeg ikke helt sikker i de indstillinger på din router.
Altså, jo. Med dem skulle du have anbsolut "hul igennem".
Men sådan en som "remote Management" må du gerne sætte til disable.
Den gør nemlig at man kan fjernstyre routeren ude fra nettet, hvilket du sikkert ikke er interesseret i.
De andre indstillinger er der sikkert nogle andre her som er lidt mere sikker i.
Tænker på dem der hedder xxxx-Pass Through.
Men enlig vil jeg mene at uanset om firewall er sat til på maskinerne skulle du kunne se dem i routerens connect status og de burde hver i sær kunne gå på internettet.
Det eneste firewalen gør, er at dine fildelinger m.m. ikke kan ses.
Avatar billede aquafisken Nybegynder
28. marts 2004 - 13:20 #5
Ja, det var den firewall inde i explorer som jeg mente, men jeg har været inde og kigge det andet sted og den er sat af der så jeg forstår ikke rigtig hvorfor den så ikke vil vise fildelingerne...?
Avatar billede aquafisken Nybegynder
28. marts 2004 - 21:10 #6
Jeg har fået mit lokale netværk til at virke nu. Årsagen til det var den Norton firewall som jeg havde aktiveret. Den er stadig aktiveret, men jeg har nu angivet nogle IP'er som så er betroet.
Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2004 - 21:20 #7
Det var det jeg startede med at skrive!