Avatar billede hostmaster Nybegynder
26. marts 2004 - 19:23 Der er 9 kommentarer

problemer med BETWEEN og datoer

Hej!

Jeg har nogle problemer med SQL strengen: SELECT * FROM kalender WHERE cDateStart BETWEEN #01-3-2004 00:00:00# AND #01-04-2004 00:00:00#.

Jeg har siddet og kigget på den et stykke tid, og jeg kan ikke finde ud af hvad der skulle være galt.
Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak,
MVH. Anders
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. marts 2004 - 19:29 #1
Husk at datoer skal overføres i formatet yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy via SQL.

Det kan løses med brug af Year, Month, day funktionerne.

dato = "01-03-2004"
dato = Year(dato) & "-" & Month(dato) & "-" & Day(dato)
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. marts 2004 - 19:52 #2
Glemte lige at skrive. Så bruger man dk format dd-mm-yyyy vil access bytte rundt på dag og måned for datoerne.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
26. marts 2004 - 19:53 #3
er du sikker på det. Jeg bruger en access database, og formatet jeg bruger i den er som overnfor
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. marts 2004 - 19:56 #4
Ja via SQL skal man bruge yyyy-mm-dd også selvom man gemmer det i DK format i databasen. Det tilpasser Access selv. Det står faktisk også i Access hjælpe filen et sted.
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. marts 2004 - 19:58 #5
Fra Access, "Visual Basic" svare også til ASP.:
Du skal bruge engelske (amerikanske) datoformater i SQL-sætninger i Visual Basic.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
28. marts 2004 - 15:42 #6
hvor er det dog besværligt.. Kan det ikke lade sig gøre at ændre det?
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. marts 2004 - 16:14 #7
Nej det kan man ikke, sådan er programmet lavet :)
Det ikke så besværligt igen, man kan evt. lave en funktion som laver datoen til sql formatet.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
29. marts 2004 - 08:13 #8
Så må jeg jo gøre det. Tak for hjælpen! Lav et svar så du kan få dine points :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. marts 2004 - 19:46 #9
Ok :)