Avatar billede julebetty Nybegynder
26. marts 2004 - 17:21 Der er 15 kommentarer

Pop up vindue funktioner

Jeg vil gerne lave en popup på min side som skal give den besøgende en information.

Til dette søger jeg to HTML koder :

1. HTML koden til automatisk POP UP og angivelse af størrelsen på vinduet (højde, længde)

2. En "self-close" kode, så vinduet lukker sig selv efter eks. 30 sekunder.
Avatar billede roenving Novice
26. marts 2004 - 17:28 #1
window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')

<body onload="setTimeout('self.close()',30000);">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 17:55 #2
Pas på med automatiske popups.. det virker ikke hvis brugeren har en popupblock/killer..
Det har de fleste, da de ikke giver at se på automatiske-popup-reklamer..
Sådan en funktion er indbygget i forskellige browserer, som f.eks. Opera eller Mozilla.
Avatar billede grunken Nybegynder
26. marts 2004 - 19:56 #3
thesurfer >>

og nu osse i IE, så vi kan hurtigt blive enige om at "automatiske" popup's fremtid er meget usikker :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 20:32 #4
woot woot woot :-)
Er M$ endeligt blevet klogere?? :-)

(mener faktisk at have hørt om popupblocker/killer i IE.. hukommelse er ligesom Dorys i Finding Nemo..)
Avatar billede grunken Nybegynder
26. marts 2004 - 20:52 #5
Ja :o)

Glæden vil ingen ende tage, popupkilleren er integreret i sp2 til xp, og efter sigende, skulle de eksisterende brugere af explorer også have en mulighed for at opgradere selvom de ikke lige har xp som platform :o)

-og hvad bedst er, skidtet fungerer :o)

Men glæd Jer til sp2, den vækker liv i den "gamle" XP
Avatar billede julebetty Nybegynder
27. marts 2004 - 03:11 #6
roenving> tak, hvad betyder status=no ?
Avatar billede grunken Nybegynder
27. marts 2004 - 03:38 #7
ingen statusbar :o)
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 00:59 #8
-- og jeg indsætter den i en popup, for så vil de fleste vindueselementer blive væk, da det ofte er sådan folk vil have popups !-)

Hvis du kigger på http://roenving.users.whitehat.dk/WindowLaboratory.html kan du få en ide om hvilke muligheder, der er for at sætte fra eller til ...

Som standard vil de otte standardting være til, men hvis bare een af dem er nævnt i definitionen, skulle de andre blive væk !o]
Avatar billede julebetty Nybegynder
28. marts 2004 - 14:06 #9
roenving>>

window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')

koden virker ikke, browseren forstår den ikke. den udfører ikke koden den skriver den bare som om det var tekst.
Avatar billede roenving Novice
28. marts 2004 - 14:11 #10
Det er javascript og skal derfor enten udføres fra et script-tag eller udføres i en event:

<script type="text/javascript">
window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')
</script>

eller:

<button onclick="window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')">Åbn vindue</button>
Avatar billede julebetty Nybegynder
30. marts 2004 - 08:56 #11
Det skal være en automatisk pop-up.
Jeg indsætter scriptet i index filen:
<script type="text/javascript">
window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')
</script>

men der popper slet ikke noget op...
Avatar billede roenving Novice
30. marts 2004 - 19:45 #12
Så må der enten komme en fejl (den lille gule trekant nede til venstre) eller også må en popup-stopper være aktiveret ...

Anyway, så ville jeg selv sætte sådan noget i et body-tag (selvom det ville afholde mig fra at komme igen !-)

<body onload="window.open('dinPopupSide.html','popup','width=400,height=300,status=no')">

-- du skal selvfølgelig kun have _eet_ bodytag, så hvis det indeholder noget andet skal det også ind i tagget !o]
Avatar billede julebetty Nybegynder
01. april 2004 - 18:16 #13
roenving> Det er nok fordi jeg har 2 body. Jeg har ikke glemt dig jeg roder bare lige med det og vender så tilbage.
Tak for hjælpen indtil videre...
Det er ikke en irriterende reklame popup men en sprog popup som skal spørge om man vil have hjemmesiden i et andet sprog. Jeg vender tilbage
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. april 2004 - 23:40 #14
julebetty> En popup er en popup, og vil blive behandlet som en popup :-)
Avatar billede roenving Novice
01. april 2004 - 23:43 #15
Jeg ville også vælge at bruge en anden metode !-)

Et fast sprog fra start, links til at skifte sprog, som ikke var for dominerende, men synlige nok, og så en cookie, som blev aflæst onload, så besøgende kun skulle vælge een gang ...