Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. februar 2001 - 15:05 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til database - HASTER

Hej, jeg har haft en database (Access) påp min personel webserver i win2k. JEg har så lige lagt den ud på nettet, og nu kan man ikke skive i den, hvad gør jeg galt? Tager den ikke alle permissions med over? Eller er der noget der skal gøres?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
06. februar 2001 - 15:06 #1
Som regel skal databasen ligge i et bestemt bibliotek på din webserver for at der er rettigheder til at skrive til denne.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. februar 2001 - 15:26 #2
Jeg får denne efter at have lagt den over i databasemappen på webserveren:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. februar 2001 - 15:51 #3
Lad os lige se dit SQL kald.
Updateable query ..  det er ikke skrivebeskyttet fejlen .. mener jeg ikke ..

Men nej, når du uploader en databaser overfører den ikke R/W rights.
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 15:56 #4
Yo! Operation must use an updateable query, har noget med skriverettigheder at gøre !

ref.: http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp

/Morpheus
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 15:56 #5
Hey... tdaugaard !

Hvorfor svarer du ikke på mine mails ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. februar 2001 - 15:57 #6
morpheus:> mails ? hvornår har du da skrevet til mig ?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. februar 2001 - 15:58 #7
Jamen, det har virket på min win2k iss, men her er det:

if linkid = 1 then

        sqlString= \"Insert into links (url, beskrivelse, name) values (\'\"& address &\"\', \'\"& beskrivelse &\"\',\'\"& nameauthor &\"\')\"
        Con.Execute sqlString

        Con.Close
        Set Con = Nothing
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. februar 2001 - 16:01 #8
morhpeus:> [link til activeserverpages.dk]:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/application/includes/aspcommon.inc, line 108

*GG*
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
06. februar 2001 - 16:02 #9
Jeg støtter morpheus. Det er helt sikkert rettighederne for IUSER der ikke er sat på web-serveren. Med andre ord du har ikke skrive-rettigheder i det bibliotek hvor databasen ligger.
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 16:24 #10
tdaugaard:

Har skrevet en del mails til dig fra min mobiltelefon...

Bla. en happy new year-ting...
Avatar billede jette Nybegynder
06. februar 2001 - 18:37 #11
Det er ikke nødvendigvis nok at du har tildelt nogle rettigheder til databasen - specielt ikke hvis den ligger på et netværksdrev.

Når du skriver at den er lagt ud på nettet - er det så en web-server, der er tale om ?
Kører asp-script og database på den samme server ?

Hvis ikke - så kan det ikke lade sig gøre, da IIS (og PWS) ikke understøtter password-synkronisering på netværksdrev ! (Virker som designet - ifølge MicroSoft)

Som \"hyperactive.dk\" også skriver - databasen (når det er Access) skal ligge på webserveren (vistnok også samme drev som din IIS er installeret på).
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 20:21 #12
Hvem har du din side hosted hos ?

Digiweb ? :=)

Jette:
En access DB skal bare ligge på et lokalt drev når der er tale om IIS & Access !

KrageKjaer:
Skift til mySQL ! Det dutter bare ! :o)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. februar 2001 - 20:28 #13
Hvad ved du om Digiweb? Jeg er lige begyndt at bruge dem på mit arbejde!
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. februar 2001 - 20:34 #14
kragekjaer:

Jeg har hørt andre her på eksperten også har haft problemer med Access DB\'s og LOG filer hos DigiWeb !

Ikke andet...
Avatar billede sln Nybegynder
07. februar 2001 - 02:01 #15
Jeg sniger mig lige ind fra venstre med et tilsvarende problem med en Access db er ligger hos Zitech: Jeg får ikke lov at skrive i den, men får fejlmeddelelsen
Error #3704: The operation requested by the application is not allowed if the object is closed.
Er der gode idéer til løsning af dette problem ved samme lejlighed.?
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 11:05 #16
jeg gider ikke lige læse alt igennem - så her kommer forhåbentlig løsningen:

det betyder som regel, at databasen ligger et sted, hvor der ikke er skriverettigheder til den - det kan man mange steder få ved at lægge databasen i en mappe af et bestemt navn (bestemt af hotellet) - snak med din udbyder om det!
Avatar billede morpheus Nybegynder
07. februar 2001 - 11:40 #17
sln:

For god ordens skyld burde du nok oprette et spørgsmål...

Har du kigget i din databasefolder om der ligger en .ldb-fil ?

Af en eller anden grund er databasen ikke blevet lukket ordentligt...

røv at slette databasen fra web og upload den igen !
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2001 - 10:51 #18
??????
Avatar billede sln Nybegynder
27. februar 2001 - 11:50 #19
Mon Keysersozes ???? gælder mig?

Jeg har løst mit problem, som var min egen skyld, nemlig en skrivefejl i koden. En enkelt apostrof gjorde koden til en kommentar.

Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2001 - 10:24 #20
huh???
Avatar billede morpheus Nybegynder
01. marts 2001 - 04:23 #21
kragekjaer >>>

Kunne du bruge noget af det ?

/morpheus