Avatar billede jjs_new Nybegynder
26. marts 2004 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

XAL kørsel til eksport af flere kartoteker

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål vedr. eksport af 2 kartotekter via nøgler. Så vidt jeg kan se findes der ikke nogle eksempler herinde man lige kan lure af!

Det drejer sig om at jeg har et kartotek (StockTable) med:
varenr, varetekst, Pris, produktgruppe, Produktserie

Og et andet (E_Produktserie) med disse felter:
Produktserie, info1, info2

Jeg vil gerne have disse 7 felter eksporteret til en tekstfil hvilket ikke kan gøres via datamanipulation!

Evt. skal jeg have en betingelse med på et felt i tabellen (E_Produktserie): Hvis feltet W=1 så eksporter ellers ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh
Jan
Avatar billede rew Nybegynder
26. marts 2004 - 09:33 #1
Det er ikke ¨så svært, men jeg skal lige vide om du kun vil have
1 txtfil med alle informationer ? er der så relationer imellem de 2 kartoteker ?
Avatar billede danmarlin Praktikant
26. marts 2004 - 09:33 #2
Du kan kun eksportere ét kartotek via datamanipulationen.
Du bliver nødt til at lave en XAL-kørsel hvor du kalder begge kartoteker og
eksporter dine felter.
Lav evt. eksporten i datamanipulation og så sig ja til at gemme kørslen. Så
kan du herefter rette den til under XAL-kørsler i udviklingsmenuen.
Så er en del af arbejdet gjort for dig.
Avatar billede jjs_new Nybegynder
26. marts 2004 - 09:36 #3
#REW

Jeg vil gerne ha en tekstfil med alle informationer. Relationen imellem kartotekerne er feltet "E_Produktserie", da det findes i begge kartoteker.

Ser frem til dit svar :-)

#Danmarlin

Jeg kender godt datamanipulation, men ved ikke hvilke rettelser der ville skulle til, for at eksporten af begge kartoteker kunne virke :-)
Avatar billede rew Nybegynder
26. marts 2004 - 09:47 #4
Prøv at oprette en xal kørsel med nedenstående kode og se om
det ser rgtigt ud.

Du må selv indsætte de korrekte feltnavne og index.

STR 100 &Filename

SEARCH StockTable USING ItemIdx
  WRITE &Filename AS COMMA FROM  (
      ,Itemnumber
      ,Itemname
      ,Costprice
      ,E_Produktserie[xxxIdx,E_Produktserie,xxx,xxx].info1
  )
END
Avatar billede jjs_new Nybegynder
26. marts 2004 - 10:05 #5
Jeg tror jeg kan komme videre herfra ....

Mange tak :-)