Avatar billede onkel_satan Nybegynder
26. marts 2004 - 03:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

resize af image fil størrelse ?

I diverse photo programmer er det muligt at convertere et billede til en lavere kvalitet(altså ikke fil format), typisk jpeg. Mange gange kan det ikke engang ses med mindre, man virkelig kigger efter og nærstudere billedet.
Jeg har et galleri hvor der efterhånden er kommet nogle billeder fra f.eks. digitalkamera som fylder omnkring 1 mb stykket.
Så var det jeg kom til at tænke på om det i php/GD ikke kunne lade sig gøre at lave billedet om til en lidt dårligere kvalitet så den ikke fyldte så meget ??
Avatar billede skg Nybegynder
26. marts 2004 - 03:29 #1
Det kan du sagten med imagejpeg funktionen : http://dk.php.net/manual/en/function.imagejpeg.php
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
26. marts 2004 - 05:59 #2
yep ser god nok ud.. men jeg har sgu lidt bøvl med at få gemt den nye fil/billed.

fatter ikke hvor den ikke vil acceptere dette:

$file = fopen("./test.jpg", 'w'); //Laver en ny file
$im = imagecreatefromjpeg("./images/test.jpg"); //kopier date fra originale billed
Imagejpeg($im,$file,40); //'Outputter' billed til ny fil i kvalitet 40
ImageDestroy($im); //sletter temp fil
fclose($file); // lukker fil.

Er det helt galt eller hva' ??
Den laver godt nok filen men der kommer ikke rigtig noget i den :/
På forhånd tak.
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
26. marts 2004 - 06:23 #3
never mind... fandt ud af det. =)
Avatar billede sukos Juniormester
26. marts 2004 - 06:29 #4
Det var vel uden fopen?