Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 01:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Få noget til at ske i bestemt frame

function slet(id) {
    var retval = confirm("Slet information ?");
    if (retval) parent.location = 'cv.asp?action=delete&id='+id;

}

Følgende function virker udemærket - bortset fra at jeg skal have den til at loade i en frame der hedder main...

nogen der har en ide om hvordan jeg løser dette problem ?
Avatar billede mora Nybegynder
28. september 1999 - 07:35 #1
Hvad mener du?, skal kodes afvikles i en frame, eller skal "confirm" ske i en frame???
Avatar billede mit Nybegynder
28. september 1999 - 07:35 #2
function slet(id) {
    var retval = confirm("Slet information ?");
    if (retval) parent.main.location = 'cv.asp?action=delete&id='+id;

}

Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 08:19 #3
har prøvet den, men det virker desværre ikke
Avatar billede pingo Nybegynder
28. september 1999 - 08:33 #4
Hvis funktionen ligger i framen "main":

parent.main.slet('x')

Hvis du vil loade dokumentet i framen main:

function slet(id) {
    var retval = confirm("Slet information ?");
    if (retval) parent.main.location.href = 'cv.asp?action=delete&id='+id;
}

Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 16:08 #5
Jeg har prøvet at lave parent.main.location.href... osv...

men problemet er så at functionen ikke udføres hvis man vælger ok

derimod virker det hvis at jeg nøjes med parent.location, og det er sådan set også meget godt, bortset fra det ødelægger hele designet på siden.

Et alternativ for det her vedkommende er at lave en confirm side, men det er jeg heller ikke interesseret i når det kan laves noget nemmere.

Mine frames hedder menu og main

Det dokument som jeg har functionen i er i main framen, og  skal loade sig selv bare med en anden paramter når man siger ja.

Håber at det har givet lidt mere klahed over hvad det er som jeg ønsker.

_junior
Avatar billede mit Nybegynder
28. september 1999 - 18:30 #6
oki...så er der jo slet ingen grund til at tage fat i parent. Så skulle dette virke:

function slet(id) {
    var retval = confirm("Slet information ?");
    if (retval) document.location = 'cv.asp?action=delete&id='+id;

}

Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 20:00 #7
desværre virker heller ikke

det eneste som har virket indtil nu er

parent.location
Avatar billede mit Nybegynder
28. september 1999 - 20:13 #8
hmm, mærkeligt?..virker ellers her

når du bruger parent.location, så mister du din menu og alt ikke ?...ellers er jeg ikke med..
Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 20:20 #9
jo det er lige netop det som sker
Avatar billede junior Nybegynder
28. september 1999 - 21:12 #10
har lave en anden side som man vælger på - kan ikke få det til at virke, men i får begge point for hjælpen...

_junior
Avatar billede pingo Nybegynder
29. september 1999 - 09:02 #11
Jeg er ret sikker på at det er fordi du ikke har navngivet dine frames ordentligt..

Prøv fx. at se om framen ikke hedde Main - og du kalder den med main - JavaScript er h/l case sensitive..
Avatar billede mit Nybegynder
30. september 1999 - 21:12 #12
pingo >>> Det lyder umiddelbart fornuftigt, men det mærkelige er jo, at mit svar 28-09-99 18:30:16 heller ikke virker ?
Avatar billede junior Nybegynder
30. september 1999 - 21:51 #13
i skal alligevel have tak for hjælpen, selvom jeg bliver nødt til at lave det anderledes.. takker :)