Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
25. marts 2004 - 23:55 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Formmail til bestilling

Hej. jeg er en n00b der har brug for hjælp ! jeg skal lave en Formmail så folk kan bestilling via. min hjemme side !
Jeg har lavet en: http://www.buyteflon.dk/Formular.htm men den har jeg lavet på: http://www.hostedstuff.com Og har ikke rigtig lyst til at være afhængig af dem for hvis deres side er nede er min bestilles Formular også nede + at jeg meget gerne vi have lavet sådan at nå de sender bestillingen modtager de også en tak for bestillingen mail. Med de oplysninger som de har indtastet + hvad de skal gøre for at indsætte penge på min konto og alt det der. Hvis der er nogle der kan lave sådan et eller vil lave et til mig er i meget velkomme. Hvis du har spørgsmål kan du kontakt min på Erik_Bjeld@msn.com på forhånd tak MvH. www.Buyteflon.dk (Erik bjeld)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:01 #1
Det gøres sådan:

<form name="sendMail" method="post" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
  Navn:
  <input type="text" name="navn">
  <br>
  <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

<?php
// Flere funktioner til mail(), som afsender og subject, læs her:<br>
// http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

if($_POST["Submit"] == "Submit")    {
    mail("e@mail", "Bla bla bla\ Bla bla bla\n Dit navn er: $navn");
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:01 #2
Mailens indhold skrives efter emailadressen, og du laver linjeskift ved \n
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 00:08 #3
Som jeg sagde er mega newbi !
så hvis der er nogle der vil lave det hele ville det være nice
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:16 #4
Hvilken mail skal den sendes fra?
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 00:19 #5
teflon@tape.dk
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 00:20 #6
sendes til erik_bjeld@msn.com
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:36 #7
Skal alle feler udfyldes?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:37 #8
felter *
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 00:37 #9
ja
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 00:45 #10
hvad siger den ?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 01:00 #11
Her:

<html><title>bestlling</title><style>input {font: bold 10px verdana;} body {font: bold 10px verdana;} </style><body bgcolor='white' onblur=window.close() topmargin="4">
<form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<p><font face="Verdana"><span style="font-weight: 400">Nick Name:</span><br>
    <input name='nick' type=text id="nick" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br><br>
        <span style="font-weight: 400">Fornavn &amp; Efternavn:</span><br>
    <input name='fornavn' type=text id="fornavn" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <input name='efternavn' type=text id="efternavn" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br><br>
        <span style="font-weight: 400">Adresse:</span><br>

    <input name='adresse' type=text id="adresse" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br>  <br>
        <span style="font-weight: 400">Postnummer &amp; by:</span><br>
  <input type=text name='postnummer' size="8" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
  <input type=text name='by' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Telefon:</span><br>
  <input type=text name='telefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>

        <span style="font-weight: 400">Mobil telefon:</span><br>
  <input type=text name='mobiltelefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Email:</span><br>
  <input type=text name='email' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Produkter:</span><br>

        <font size="1">
  <select name='produkter' style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
    <option value='Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) '>Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) </option>
    <option value='Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) '>Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) </option>
    <option value='Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) '>Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) </option>
    <option value='Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) '>Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) </option>
    <option value='Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) '>Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) </option>

    <option value='Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) '>Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) </option>
    <option value='Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) '>Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) </option>
    <option value='Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) '>Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) </option>
    <option value='Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 260,- ) '>Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 280,- ) </option>
    <option value='Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) '>Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) </option>
    <option value='Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) '>Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) </option>

    <option value='Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) '>Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) </option>
    <option value='Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) '>Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) </option>
    <option value='Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) '>Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) </option>
    <option value='Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) '>Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) </option>
    <option value='Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) '>Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) </option>
    <option value='Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) '>Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) </option>

    <option value='Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) '>Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) </option>
  </select></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Evt. andet:</span><br>
        <font size="1">
  <textarea name='evtandet' rows="4" cols="29" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"></textarea></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Jeg accepterer: </span></font><span style="font-weight: 400"> <font face="Verdana" size="1">Buyteflon's Forretningsbetingelser</font></span><font
        face="Verdana"><br>

        </font>
  <br>
  <input name='iaccept' type='checkbox' value='User checked.'><br><br>
    <input name="Submit" type="Submit" id="Submit" value="Send">
  </form></body></html><style type="text/css"></style>
<!--
BODY {
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-highlight-color: #333333;
scrollbar-3dlight-color: #ffffff;
scrollbar-darkshadow-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #333333;
scrollbar-arrow-color: #333333;
scrollbar-track-color: #ffffff;
}
-->
<?php
if($_POST["Submit"] == "Send")    {
    if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter) || (!$evtandet)) {
        echo "Du skal udfylde alle felter!";
        exit;
    }
    if (!$iaccept) {
        echo "Du skal acceptere reglerne, læs dem på: <a href=\"http://www.buyteflon.dk/regler.htm\">http://www.buyteflon.dk/regler.htm</a>";
        exit;
    }
$message = "Ny teflonbestilling!\n\n $nick \n\n $fornavn \n\n $efternavn  \n\n $adresse  \n\n $postnummer \n\n $by \n\n $telefon \n\n $mobiltelefon \n\n $email \n\n $produkter \n\n $evtandet \n\n For at betale skal du sætte penge ind på 000000000000 \n\n Mvh Teflonbestillings-firma";
mail("erik_bjeld@msn.com", "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
echo "Din bestilling er sendt afsted!";
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 01:04 #12
Her skal du så redigere i $message, hvis du vil have der skal stå noget andet.

Alle dem med $ foran, i $message, indeholder værdierne for de felter der udfyldes.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 01:05 #13
*svarer*
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 01:24 #14
Er det iorden?
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 01:29 #15
tak tak tak 1000 tak
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 01:30 #16
en sidste ting

er du sikker på det der med mailen til ham der har skrevet den virker ? har lige prøvet !
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 01:35 #17
Du er da nok for cool ! Det er da nok en alt for god stil at gøre ! Respakt til dig her
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 01:46 #18
Takker for points ;)
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 01:52 #19
så lidt
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 01:54 #20
hvor er det helt persidst jeg skal skive $message ? kan du ikke lave et eks. ! og kan du ikke lige se om du kan få det til at virke så der skiver den også modtager en mail fordi det tror jeg ikke virker ! men ellers er der jo altfor nice !! Må jeg ikke få din e-mail ?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 02:05 #21
Alting der kommer efter "$message = " og inden ";" kan du redigere i.

Skal ham der skriver det modtage en præcis kopi af emailen?
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 02:13 #22
ja så han kan se hvad han har skrevet + de betingelser han skal over holde
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 02:17 #23
Så bare kopier denne her:

mail("erik_bjeld@msn.com", "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");

og skift din email ud med "$email"

Sådan her:

mail($email, "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");

Så koden bliver sådan:

<?php
if($_POST["Submit"] == "Send")    {
    if ((!$nick) || (!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$telefon) || (!$mobiltelefon) || (!$email) || (!$produkter) || (!$evtandet)) {
        echo "Du skal udfylde alle felter!";
        exit;
    }
    if (!$iaccept) {
        echo "Du skal acceptere reglerne, læs dem på: <a href=\"http://www.buyteflon.dk/regler.htm\">http://www.buyteflon.dk/regler.htm</a>";
        exit;
    }
$message = "Ny teflonbestilling!\n\n $nick \n\n $fornavn \n\n $efternavn  \n\n $adresse  \n\n $postnummer \n\n $by \n\n $telefon \n\n $mobiltelefon \n\n $email \n\n $produkter \n\n $evtandet \n\n For at betale skal du sætte penge ind på 000000000000 \n\n Mvh Teflonbestillings-firma";
mail("erik_bjeld@msn.com", "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
mail($email, "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
echo "Din bestilling er sendt afsted!";
}
?>
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 02:23 #24
du er bare cool
må jeg få din mail ? eller msn
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 02:28 #25
Ja, men hvis du har spørsgmål ville det passe mig bedst at du skrev dem over eksperten.

Jeg ejer ikke MSN, kun ICQ, af politiske årsager.

Min mail er k(snabela)pacroon.dk
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 02:33 #26
nu virker det sku! tak tak
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 02:34 #27
kan men på nogle måder sikker at der ikke er andre der nakker det du har lavet ? det er også lige meget !!
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
26. marts 2004 - 10:55 #28
Hvad skal jeg fjerne i php koden, så man ikk behøver at udfylde ! eks. Evt. andet
hvis folk ikke behøver udfylde dette felt