Avatar billede klasker Nybegynder
25. marts 2004 - 21:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i C++ Builder: Unresolved External 'auxDIBImageLoadA'

Jeg roder lidt med en OpenGL tutorial jeg fandt her:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=06

Den er rigtig god, men nu er jeg stødt i en mur som jeg altid gør når jeg arbejder med OpenGL.
Jeg har gjort alt det der står jeg skal, men nu kommer den med en fejl der lyder følgende:

[Linker Error] Unresolved external 'auxDIBImageLoadA' referenced from (...)\MAIN.OBJ

Den opstår fordi jeg kalder funktionen auxDIBImageLoad, som er en henviser til auxDIBImageLoadA når man ikke kører under UNIX.
Men jeg ved ikke hvordan jeg løser problemet.. nogen der kan hjælpe?
Jeg bruger Borland C++ Builder 6 (Evaluation).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 22:01 #1
Har du tilføjet det rigtige lib til dit projekt ?

Er det lib i OMF format ?
Avatar billede klasker Nybegynder
25. marts 2004 - 22:12 #2
Jeg har ikke tilføjet noget lib udover det jeg skal include iflg. tutorial'en.
I kildeteksten hvor auxDIBImageLoad er declared står der:
#define auxDIBImageLoad auxDIBImageLoadA
Den refererer åbenbart til et eksternt lib, men jeg ved ikke om jeg skal have det inkluderet.
Det virker heller ikke med kildeteksten man kan hente fra siden.
Avatar billede klasker Nybegynder
25. marts 2004 - 22:14 #3
Nede under det står forresten:
AUX_RGBImageRec * APIENTRY auxDIBImageLoadA(LPCSTR);
hvis det kan hjælpe :/
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 22:16 #4
Du includer en header fil i din kilde tekst og kompiler den.

Men derudover skal du linke med et library (en .lib fil).

Både .h og .lib må være kommet med dit OpenGL kit.
Avatar billede klasker Nybegynder
25. marts 2004 - 22:22 #5
OpenGL headers (gl.h, glu.h og glaux.h) fulgte med C++ Builder, men jeg kan ikke finde nogen lib filer der ser ud til at have noget med OpenGL at gøre.
Hvordan 'linker' jeg til den hvis jeg skulle finde en?
Avatar billede klasker Nybegynder
25. marts 2004 - 22:54 #6
Ah.. jeg fandt den. Den hed glaux.lib, og var i en anden fil man skulle hente.
Avatar billede medions Nybegynder
26. marts 2004 - 08:48 #7
klasker> Når nu du fandt din lib fil som Arne sagde du skulle, så undre det mig lidt hvorfor acceptere du så selv dit eget spørgsmål?

//>Rune