Avatar billede -chriz- Nybegynder
25. marts 2004 - 17:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if ($submit) problem

Hej - jeg har flg. website, der ikke virker på en bestemt server (struernet) - men sjovt nok virker fint på en anden (starthotel)... scriptet kommer aldrig ned i if($submit)-delen.. nogen idéer til hvad der er galt?

<?php
    require("connect.php");

echo '<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html><head>
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
          <meta http-equiv="Content-Language" content="dk-da">
          <META name="description" content="">
          <META name="keywords" content="">
          <META name="robots" content="NOFOLLOW">
        </head>';

    echo '<font face="verdana" size="2">';
    $id=$_REQUEST['id'];

    $sql_str = mysql_query("SELECT * FROM kursus WHERE id='$id'");

    if($r = mysql_fetch_array($sql_str))
    {
        $kursusnavn= $r["titel"];
        $kursusnummer = $r["id"];
        $person = $r["ansvarlig"];

    }

    $sql_str = mysql_query("SELECT * FROM kursus WHERE id='$person'");
    if($r = mysql_fetch_array($sql_str))
    {
        $til_email = $r["email"];
    }

    echo "<b>Indtast oplysninger</b><br>

        <form name=\"kontakt\" style=\"margin-bottom:0; margin-top:0;\" action=\"" . $_SERVER[PHP_SELF]

. "\" method=\"post\">

        <small>Stilling:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"stilling\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Navn:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Adresse:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Postnummer:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"postnr\" size=\"4\"><br><br>

        <small>By:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"by\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Telefon (privat):<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"tlf_privat\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Telefon (mobil):<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"tlf_mobil\" size=\"30\"><br><br>

        <small>E-mail adresse:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"email\" size=\"30\"><br><br>

        <small>Arbejdssted:<br></small>
        <input type=\"text\" name=\"arbejdssted\" size=\"30\"><br><br>

        <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Tilmeld\">";

  if ($submit)
  {
      $body = "Tilmelding til:\nKursusnummer: $kursusnummer\nKursusnavn:

$kursusnavn\n\nTilmeldings-info:\nStilling: $stilling\nNavn: $navn\nAdresse: $adresse\nBy: $postnr

$by\nTelefon (privat): $tlf_privat\nTelefon (mobil): $tlf_mobil\nE-mail: $email\nArbejdssted:

$arbejdssted";
      mail($til_email, "Kursus tilmelding", $body, "From: $email");

      echo '<br><br>Tak for din tilmelding!';
  }

  echo "</form><br>";
?>
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 17:18 #1
starthotel har nok register_globals sat til ON

Du skal ændre $submit til $_POST['submit'] og tilsvarende med de andre der hentes fra en form
Avatar billede -chriz- Nybegynder
25. marts 2004 - 17:21 #2
yes, så kører det.. tak for hjælpen - et svar, og pointsene er dine...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 17:29 #3
oki :)