Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. marts 2004 - 08:36 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

exchange - undgå virus mails til klienter?

Er der en der vil være så flink at beskrive et godt setup for en exchange server så man undgår at virus inficerede mails sendes videre til klienterne?

Har:
Windows 2000
Exchange ?
Norton Antivirus
Mime Sweeper (ej installeret - kan være den er vores løsning?)

og ca 40 klienter der trækker mail
Avatar billede maagen Nybegynder
25. marts 2004 - 08:42 #1
Du skal installere Norton Antivirus for Exchange på Exchangeserveren. Den konfigureres i webinterfacet og fungerer fint.

Den almindelige Norton Antivirus skal du huske ikke må scanne de mapper hvor Exchange Data og log filer ligger, da du risikerer at den ødelægger databasen - har nemlig været ude for dette.

Jeg kender ikke mime sweeper.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. marts 2004 - 08:42 #2
Her i huset bruger vi McAfee GroupShield til Exchange. Den fungerer upåklageligt. Vi har endnu ikke være ude for at få virus via e-mail.
Avatar billede lgj Nybegynder
25. marts 2004 - 08:52 #3
Jeg kan på det varmeste anbefale Trend Micro Netsuite - nøjes eventueltmed ServerProtect og Scanmail. Den vinder helt klart over de andre både i pris og brugervenlighed.
Avatar billede spoodle Nybegynder
25. marts 2004 - 09:49 #4
Som maagen beskriver så installer Norton Antivirus for Exchange. Her kan du sætte den op til at slette alle virus mails. Det er en god ting da brugerne herved aldrig opdager at de har fået virus, og du undgår derved rigtig mange opkald fra brugerne! (Taler af erfaring...)

Det er også en god ting at slå fra at den skal sende en mail til afsender, da det med dagens virus kun er ca. 1% mails der har den rigtige afsender!!!!

Jeg bruger selv norton av for echange og har erfaret at der ind imellem slipper nogle få virus mails videre til klienterne (jeg har ikke helt kunne finde ud af hvorfor!?) Det er derfor en rigtig god ide at kombinere NAV for exchange med klient scannere også. Det ville f.eks. være smart at bruge Symantec Corporate Edition her... Så har du alle programmerne samlet et sted og kan også opdatere definitionerne centralt.