Avatar billede svenne182 Nybegynder
24. marts 2004 - 22:58 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp med Dreamweaver

jeg har lavet denne side i dreamweawer:

http://www.epirock.starthotel.dk/TheRedLineBand.1go.dk/frontpage.htm

indtil videre har jeg kun benyttet Flash buttons....

jeg ville gerne ha at menuen ikke fjerner sig ved sideskift

ligesom på denne side: http://www.epirock.starthotel.dk
altså at selve vinduet er under menuen....

håber jeg har forklaret mig korrekt :)

ellers noget jeg gerne ville have var en gæstebog... bare helt simpel uden noget fansy stuff... hvordan får jeg lavet sådn en ?

Kan ikke skrive HTML eller noget som helst, så det skal helst være et færdigt script eller noget WYSIWYG noget.. ligesom dreamweaver...

På forhånd tak
Avatar billede doodoo Novice
24. marts 2004 - 23:12 #1
Ok...

Der hvor din tekst: Redline er en rockgruppe...... laver du en tabel med en iframe.
Indsæt denne:
<table style="width: 100%; height: 100%" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td valign="top">
<iframe name="main" width="100%" height="100%" src="forside.html"></iframe>
</td>
</tr>
</table>

Når dette er gjort kommer der et vindue under menuen som på den nævnte side.
Her laver du en side der hedder forside.html, og sætter den nuværrende tekst ind.

Derefter laver du de andre side i en html for sig selv. Dvs: bandet.html, nyheder.html osv...

Når du skal lave et link på dine flash knapper skal du have et target. Dette skal være main... dvs. dit link-kode kommer til at se sådan ud: <a href="bandet.html" target="main">

Med target main vil dine side nu åbne i det ny-lavet vindue, kaldet Iframe
Avatar billede disable Nybegynder
24. marts 2004 - 23:14 #2
Du kan finde en god og simpel gæstebog på www.newbie.dk :-)
Avatar billede doodoo Novice
24. marts 2004 - 23:17 #3
Avatar billede svenne182 Nybegynder
24. marts 2004 - 23:49 #4
Tak for det... kiggger lige på det imorn efter skole :)
Avatar billede doodoo Novice
24. marts 2004 - 23:58 #5
det er så iorden...
Avatar billede svenne182 Nybegynder
25. marts 2004 - 19:19 #6
skal der også stå  - src="forside.html" - på hver side eller skal jeg rette det til hvad jeg har kaldt siderne ??
Avatar billede doodoo Novice
25. marts 2004 - 19:37 #7
nej du skal bare indtaste den kode jeg har skrevet bare du husker target="main" i alle links
Avatar billede svenne182 Nybegynder
25. marts 2004 - 19:47 #8
forstår det ikke helt. Min kode ser sådan ud nu:

<table style="width: 100%; height: 100%" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td valign="top">
<iframe name="main" width="100%" height="100%" src="forside.html"></iframe>
</td>
</tr>
</table>

<p align="center" class="style1">&nbsp;</p>
<p align="center" class="style1">Redline er en rockgruppe fra Hvidovre der rummer de tre unge kneijte Marc, Martin og Christian, som spiller rockmusik. B&aring;de covernumre, men ogs&aring; gruppens egne komponerede numre </p>
<p align="center" class="style1">Vi &oslash;ver i vores ungdomsklub &quot;K&oslash;gevejens Ungdomdsklub&quot; hvor vi bl.a. f&aring;r hj&aelig;lp af vores guru Bjarne ;o)</p>
<p align="center" class="style1">&nbsp;</p>
<p align="center" class="style1 style2"><strong>Denne side er under opbygning s&aring; der er en masse ting der ikke er helt p&aring; plads og der mangler da ogs&aring; en masse ting, s&aring; be patient - der vil snart komme en masse info om os og vores musik </strong></p>

Hvor og hvordan skal lave denne hersens forside.htm ??
Avatar billede doodoo Novice
25. marts 2004 - 23:05 #9
Nej hør...

Du har index.html
Den skal indeholde din menu og den iframe IKKE andet.

Derefter laver du en side der hedder forside.html
forside.html skal så indeholde:

<p align="center" class="style1">&nbsp;</p>
<p align="center" class="style1">Redline er en rockgruppe fra Hvidovre der rummer de tre unge kneijte Marc, Martin og Christian, som spiller rockmusik. B&aring;de covernumre, men ogs&aring; gruppens egne komponerede numre </p>
<p align="center" class="style1">Vi &oslash;ver i vores ungdomsklub &quot;K&oslash;gevejens Ungdomdsklub&quot; hvor vi bl.a. f&aring;r hj&aelig;lp af vores guru Bjarne ;o)</p>
<p align="center" class="style1">&nbsp;</p>
<p align="center" class="style1 style2"><strong>Denne side er under opbygning s&aring; der er en masse ting der ikke er helt p&aring; plads og der mangler da ogs&aring; en masse ting, s&aring; be patient - der vil snart komme en masse info om os og vores musik </strong></p>

Derefter laver du en side der hedder bandet.html
og skriver det fra menuen bandet ind.

Når du så laver dine knapper skal du lave dem sådan:
til forsiden:
<a href="forside.html" target="main">

til bandet:
<a href="bandet.html" target="main">

Dette vil give det så din menu bliver stående samt når du klikker på en menu vil den åbne i iframen.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
26. marts 2004 - 13:21 #10
Hvor skal jeg skrive  <a href="forside.html" target="main"> ????

se her: http://www.unique.starthotel.dk/upload/link_til_knap.JPG
Avatar billede doodoo Novice
26. marts 2004 - 14:25 #11
Nej... se lige nedenunder... der står target _self... istedet for _self skriver du main
Avatar billede svenne182 Nybegynder
26. marts 2004 - 14:30 #12
Man kan kun VÆLGE mellem _self, _blank, _parent og _top

man kan ik skrive noget
Avatar billede svenne182 Nybegynder
26. marts 2004 - 15:22 #13
har lige ændret mening omkring hvordan menuen skulle være...

kunne godt tænke mig at siden blev sådan her:

http://www.unique.starthotel.dk/upload/forside.JPG
Avatar billede doodoo Novice
26. marts 2004 - 17:46 #14
ja men jeg kan ikke sige mere end:

gå ind i koden... find hvor der står noget som: <a href="forside.html"> og hvis du har valgt target="_self" kan du finde den og rette den til main... sværre er det ikke..
Avatar billede svenne182 Nybegynder
26. marts 2004 - 18:19 #15
har også et til spørgsmål:

hvordan indsætter jeg noget tekst som jeg har skrevet med en skrifttype som jeg har downloadet, i Word, ind på siden ??... når jeg prøver at indsætte det laver den det om til times new roman
Avatar billede doodoo Novice
26. marts 2004 - 18:51 #16
ja... det er fordi den computer ikke har den skrifttype.... du skal altid tænke på at bruge fonts som alle har... dvs.:

verdana, arial og helvetica
Avatar billede svenne182 Nybegynder
26. marts 2004 - 19:47 #17
den computer ? hvilken ?

jeg burde da kunne lave en eller anden tesktboks og så indsætte det sådan ??? ... ellers SKAL jeg lave det med flashtekst... ???

nu har jeg det lille problem at der hele tiden står Untitled Document i toppen af vinduet. Der hvor der f.eks. står Eksperten.dk ... hvordan ændrer jeg det ???

se siden her: http://www.epirock.starthotel.dk/TheRedLineBand.1go.dk/nye/start.htm

jeg har også bestilt et .dk domæne hos b-one. Hvordan får man så adressen til at være den samme. altså kun f.eks. www.danishsouvenir.dk ... og ikke alt det der index.htm o.lign. bagefter ??
Avatar billede doodoo Novice
27. marts 2004 - 12:58 #18
Jeg har besvaret dit spm, og nu må du sq oprette flere hvis du skal have svar på mere...
Avatar billede svenne182 Nybegynder
27. marts 2004 - 20:41 #19
kk... tak for hjælpen DooDoo....

Ref til nyt spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/482760