Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 22:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

PHP ændre hele min side?

Hej.

Jeg har siddet her nogle timer og arbejded med en at indsætte et nyhedssystem ind i en HTML side. Intet ASP eller PHP. Så jeg her ændret den til .php og indsat nogle småting. Jeg har fået nyhedssystemet til at virke nu, MEN.. nyhedssystemet ændre i min siden table's (Eller lignende).

I kan se hvordan den skulle ha' set ud på http://www.odds-heaven.com og hvordan den ser ud på http://www.odds-heaven.com/ny/ .

I kan downloade min forside på http://www.odds-heaven.com/ny/default.zip . Jeg har prøvet og prøvet og jeg kan bare ikke finde fejlen. Kan en af jer finde fejlen og rette/skrive den til mig? Hvis I vil sende den til mig så er min e-mail elmar@olsen.mail.dk

Håber virkelig at I kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 22:52 #1
Du inkluderer en hel .php side midt inde i et dokument.

Prøv at smide den ifsætning op i toppen, eller får du to gange <html> tags i dit dokument.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 22:54 #2
Hvis siden skal kaldes dér, så prøv at fjerne alle omliggende tags fra nyheder/index.php
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 22:54 #3
Jeg er ikke ligefrem en .php ekspert. Men hvis jeg smider included oppe øverst så kommer nyhedssystemet bare derop?
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 22:56 #4
Hjælper ikke
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 22:56 #5
Okay, men når du inkluderer en hel html side, i midten af en anden html side, så vil der kommer alt for mange overskydende tags.

Du kan evt. prøve at uploade den side du inkluderer, så kan jeg fjerne de overskydende tags.
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 22:58 #6
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:02 #7
Find dette i default.php:

echo '
</td>
    </tr>
  </table>
  <p align="center"></p>
  <p></p>
  <p>.</p>
    </td>

Og slet det.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:03 #8
Hov, ikke echo '

Men resten ;)
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:04 #9
Fandt det.. Hvad skal jeg der? (Andet end at slette alle de <p>)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:07 #10
Slet de </td> tags der også er.

Slet alle dem jeg skriver her:

</td>
    </tr>
  </table>
  <p align="center"></p>
  <p></p>
  <p>.</p>
    </td>
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:08 #11
Eller hov. Den øverste </td> skal faktisk blive.

Det kører for mig!
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:10 #12
Nu har du faktisk svaret mig. Men hvis jeg lige laver et spørgsmål mere. Vil du så lige svare på det også? (Bare det at linket ikke virker på forsiden)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:12 #13
Ja, hvis jeg kan finde ud af det.. hvad var problemet?
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:14 #14
For det første skal du lige svare så du kan få disse points.

Det andet er bare at hvis jef fx trykker F5 mange gange få kommer der en MySQL fejl? (Har lige fået det så kan det bare være midlertidig ustabillitet?)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:17 #15
Enten er den server mysql forbindelsen oprettes til dårlig:
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /export/home/panter42/www/ny/nyheder/index.php on line 12
Access denied for user: 'panter42@europa.your-site.com' (Using password: NO)

Eller også mangler du at inkludere en sætning i dit php script, der sætter en forbindelse op til serveren.
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:19 #16
Jeg tror at forbindelsen er dårlig pga. den virker da nogle gange?
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:21 #17
Lidt mere privat (Du har jo pointsene :P): Er det dig "fra" n.dk? :)

Synes bare jeg har set dit navn derinde :)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 23:22 #18
Ja, hvis du ikke har ændret i andet end det jeg skrev, så må det være derfor. Men vi kan jo vente og se.

Tak for points.

Ellers så led efter en sætning i nyheds-index.php-siden der hedder noget med "mysql_connect();"

Hvis den ikke eksisterer, eller indeholder noget forkert, er det derfor.

Husk, at du skal ændre i dens data, for at den passer til brugernavn og kodeordet til dit webhotel.
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:29 #19
Der er ikke noget om mysql_connect

Hvad, og hvor, skal jeg sætte den ind?
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 23:43 #20
Jeg fandt
mysql_connect($mysql['host'],$mysql['username'],$mysql['password']); inde i config.php
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 15:24 #21
Der skal du rette host, username og password, til det der passer til din konto!