Avatar billede flashit Nybegynder
24. marts 2004 - 22:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Refereace problem (VBA)

Hej E.

Jeg har et problem med Office pakken og Referancer.
Office er så "sød" at opdatere mine referencer når jeg åbner en fil i Office 11. Problemer er så bare at når jeg senere åbner finen i Office 10, så passer referancen ikke mere....

Kan man derfor ikke skrive referancen direkte ind i koden i stedet for at tilføje den via tools/reterances?

Sagt
Avatar billede flashit Nybegynder
28. marts 2004 - 22:15 #1
:-(
Avatar billede salok Nybegynder
29. marts 2004 - 03:58 #2
Hej Flashit!

Jo.. I stedet for at tilføje den via tools/reterances, så lader du være..

dim ObjWord as Object
Set ObjWord = Createobject("Word.Applikation")
evt Createobject("Word.Applikation.10"), (men så virker den ikke på Office95).

Problemet opstår ved at du skriver.

Dim ObjectWord as Word.Applikation

når du så compiler og pakker projektet gemmer du en reference til MSWORD.OLB, som er Office11 på din. :-(

Mvh Salok
Avatar billede flashit Nybegynder
30. marts 2004 - 22:02 #3
Hej Salok

Kan du vise mig hvordan nedenstående vil kunne løses:

Sub testRef()

Dim appOutlook As Outlook.Application  'definer et Outlook objekt
Dim Mail As Outlook.MailItem          'definer en mail som objekt

Set appOutlook = New Outlook.Application      'opret objektet
Set Mail = appOutlook.CreateItem(olMailItem)  'opret mailen gennem Outlook objektet
With Mail
.to = "=jkmi"
.Display
End With

End Sub

jakob :-)