Avatar billede tigertool Nybegynder
24. marts 2004 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med script på forskellige servere

Jeg har et problem med et script. Scriptet ser således ud:
http://etanet.dk/test.phps (Jeg har selv lavet, og koden er måske lidt uoverskuelig, dette skyldes jeg har forsøgt meget for at se hvad fejlen kunne være)

Server 1:
RedHat
http://etanet.dk/test_1.php <-- scriptet virker IKKE.

Server 2:
Debian 3.0
http://etanet.dk/test_2.php <-- scriptet virker fint.

Begge servere er installeret med PHP4 og Apache.

Er det mit script der er problemer med??
Avatar billede saudoo Nybegynder
24. marts 2004 - 22:06 #1
men på en lytter.. har samme problem
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. marts 2004 - 22:09 #2
er glad for at høre at det ikke kun er mig der har det problem.. :)
Avatar billede htm Nybegynder
24. marts 2004 - 22:13 #3
I stedet for
if ($d1)
skal du bruge
if (isset($_POST['d1']))

Selvfølgelig hele vejen ned...
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. marts 2004 - 22:17 #4
htm < hvis du ser på den hvor scriptet ikke virker, så har jeg faktisk udskrevet variablen ude i siden netop fordi jeg troede det var fejlen.. men der skifter variablen, så kan det da ikke være det der er problemet??
Avatar billede htm Nybegynder
24. marts 2004 - 22:25 #5
Prøv det :-)

Prøv også lige og vise den præcise kode for den der ikke virker.

Prøv også og lav en php-fil med

<?php
phpinfo();
?>

og upload den på begge servere.
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. marts 2004 - 22:28 #6
htm < Jeg prøver det. Jeg kan desværre ikke få adgang til den server der fejler mere i aften - men jeg vil prøve i morgen.
Jeg skal også nok lige smide en phpinfo() til dig.

Koden er den samme, dog i den der ikke virker der smider jeg en:

elseif ($d2)
{
    nissepige(2);
    echo "d2";
}

Det er den eneste forskel.
Avatar billede rzj Nybegynder
25. marts 2004 - 01:56 #7
hvad er det præcis du tester for med if($envar), hvis @envar ikke er en boolean?
Testen giver ikke mening, hvis det ikke er en true/false type og det er der jo af princip ikke rigtig mange vars der kan initieres som i PHP, da det er et 'typeløst scriptsprog'.

htm har derfor ret. (med mindre der selvfølgelig også er andre problemer)

Og hvorfor får du så forskellige resultater, spørger du dig selv, ik ?
Det er sandsynligvis fordi PHP er "instillet" forskelligt for de to servere. Den ene er indstillet til at være eftergivende, mens den anden er indstillet til at være en hård banan. Det handler om hvad error_reporting() er sat til som standard i php.ini filen.
Avatar billede tefcke Nybegynder
26. marts 2004 - 14:04 #8
rzj > det er ikke kun boolske værdier man kan teste conditional test med. Ligesom så mange andre sprog, så opfattes 0 som false, og alle andre tal som true.
Avatar billede tigertool Nybegynder
29. maj 2004 - 18:08 #9
Fejlen bestod i en fejl conf. PHP4 på RedHat serveren.