Avatar billede vw-john Nybegynder
06. februar 2001 - 10:01 Der er 10 kommentarer

Overclocke AMD K6-2 350 Mhz

Hej
Jeg vil høre hvordan man overclocker min AMD K6-2 350 Mhz. Den kører på et gammelt bundkort ( SL 54-p5) og i manualen står der at det højest kan køre 366 Mhz ( hvis jeg har forstået det rigtigt)
Jeg har stillet jumpers til 366 Mhz og når jeg bruger CPU-benchmark(Sisoft Sandra), står der at den yder 368 Mhz
Men er der ikke noget med at man også kan ændre på bus-frekvensen, som er 66Mhz i øjeblikket.
Hvordan gør man det?
Jeg har flere stedder set at man skal passe på med at processoren ikke bliver for varm.
Hvilken temperatur er normalt for en processor??
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 10:04 #1
Temperaturen, plejer normalt ikke at må blive mere end 60 grader.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
06. februar 2001 - 12:18 #2
Nu er jeg ikke ekspert og vil kun kommentere spm håber det er OK. Jeg har mobo mpv3, i min manu står (bl.a.) support 300 MHz.. det var sa\'ts! Jeg købte den som en 350MHZ sd100 ram, senere fandt jeg på VIA siden at det kunne klare mindst 500 og sikkert 550! Jeg kører nu 500MHz og det viste sig også at bus kun (før) kørte 66MHz altså ikke 100 som Electric City havde skrevet, men ram var OK
Altså: Få tjekket hvad dit mobo egentlig kan, manualen er ikke altid på dupperne. PS.: Det hjalp gevaldigt med nye drivere, den kører som en drøm nu!!
Avatar billede jonaslis Nybegynder
06. februar 2001 - 12:22 #3
Lidt fortsat>> der skulle jo ændres på nogle jumpers osv. Jeg mener bare der KAN være håb forude uanset hvad der står i din manual!!
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2001 - 14:35 #4
Du skal kigge i din manual og finde der hvor der står fsb, bus-frekvens indstillingerne og så ændre dem langsomt opad. MEn du skal sørge for at have ordenlig køling og med en K6, skal man helst ikke over 50. Jeg kører dog 55 grader på min gamle K6-450@500, så det kan sagtens gå. Du skal også huske på, at K6-\'eremn er meget dårlig til OC.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
06. februar 2001 - 14:56 #5
Jeg har ikke problemer, gider ikke stille spm... meeen der skrivers ofte om temperatur på CPU, i forbindelser som dette spm. Er det virkelig nødvendigt at oprette spec. spm. for det eller hvor\'n måler man egentlig den?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:27 #6
Bundkort: SOLTEK SL-54P5
http://www.soltek.com.tw/product/sl54p5.htm

BIOS opdatering:
http://www.creaweb.it/computer/creacom/ftp/soltek/TX-B5.bin
(Bemærk www.soltek.com.tw i skrivende stund er nede! -Der findes utvivlsomt nyere opdateringer dér).

Manual osv. er ikke tilgængeligt pt, så du må væbne dig med en smule tålmodighed.

Xtom` =)
Avatar billede vw-john Nybegynder
06. februar 2001 - 18:42 #7
xtom`>> jeg har opdateret BIOS til TX-B6...så det må vel være en nyere version end den du linker til???
Men mange tak alligevel
Avatar billede vw-john Nybegynder
06. februar 2001 - 19:02 #8
jonaslis>> hvad er det for nogen drivere du mener ?
jeg ved ikke om jeg har set rigtigt i min manual, men jeg tror kun der er to indstillinger for bussen....nemlig 60 Mhz og 66 Mhz  ...dog kan knap nummer 4 også sættes i \"on\" position men det er ikke beskrevet eller brugt nogen stedder på de eksempler der er vist.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
07. februar 2001 - 13:40 #9
Som jeg startede (ikke ekspert), min VIA 350MHZ kørte a,h.. til, MANUAL sagde max. 300MHz ? Jeg rodede, fandt mobo på: http://www.fic.com.tw/motherboards/VA-503+/va-503+_intro.htm
(det sidste i Lins falder ofte af). Satte bus til 100 og ny 500MHz CPU, kørte --som før (altså meget ustabil), men på:
http://www.via.com.tw/drivers/index.htm
fandt jeg VIA 4-1-in driver og -- Jeg fik en helt ny Computer, ALT faldt i hak og den kører som en drøm. Jeg følger egentlig bare med som \"lytter\" Men jeg fandt altså LYSET. Held og lykke.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
09. februar 2001 - 03:55 #10
Fan\'s Soltek er (s- xtom` skriver) HELT nede.
Er ikke ude efter p, men VIDEN. JEG så lyset! Gav min svigersøn en Aopen bus100/CPU 433 MHz. Møj(g) billig - No help osv. Min er nu på dupperne, jeres SKAL op-og dååå.
Hvis DIT mobo ik\' kan klare mere end 66MHz bus tror jeg ikke der er (meget) at hente! Det jeg har skrevet og lært er at: Der KAN stå max. 366 MHx CPU i maual. Men... support 100MHz bus og i så tilfælde (mig/og min svigersøn)-- MÅSKE dig?? Er det ik\' overlocking vi taler om (mener ikke det er værd at bøvle med!), meen - ikke så ualmindeligt manual ikke er på dupperne, fordi firmaer ikke skriver ny manual selv om de ændrer på mobo.  Det skal vi have HELT tjek på. Altså vente på Soltek kommer op igen, så man kan se det ski\' mobo (SL-54P5) :) jonaslis