Avatar billede fiskefars Nybegynder
24. marts 2004 - 21:37 Der er 2 løsninger

"memory refresh timer error"

Hej

Er der nogen der har en forklaring på dette: "memory refresh timer error" ?

Har P4c800 Deluxe efter at have skiftet køler på cpu for jeg lige pludselig et beeb ved opstart.

mvh Klaus
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. marts 2004 - 21:40 #1
American Megatrends Inc. (AMI) BEEP Codes

• 1 Beep - Memory refresh timer error.
Reseat the memory, or replace with known good modules.

Altså: Enten sidder dine RAM moduler ikke ordenligt i soklen, eller også er der et problem med dem (enten med modulet eller muligvis MB).
Avatar billede smikkel Nybegynder
25. marts 2004 - 09:49 #2
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Her lidt om Bip koder... :-))