Avatar billede marikke Nybegynder
06. februar 2001 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sortering

I min fakturadatabase hedder en af tabellerne \"Produkter\". En af kolonnerne her i, hedder <produkttype> en anden hedder <mrk>. Nogle elkelte af produkterne er hovedprodukter og de får 3 bogstaver f.eks. ABC i <mrk>kolonnen, andre produkter får ingenting i denne kollonne.
I en forespørgsel sorterer jeg efter en leveringsdag; men det er kun <hovedprodukterne> (altså dem der der har 3 bogstaver)og ikke de andre produkter som kan være i en ordre, jeg vil have til at stå i en rapport eller en tabelformular.
Kan man det?
Avatar billede brain Nybegynder
06. februar 2001 - 08:48 #1
jep...

select * from ordre where mrk is not null order by leveringsdag;

/Jesper
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 09:08 #2
select * from ordre where mrk like \"ABC\" order by leveringsdag;

Er lige mit bud uden at checke syntaxen :)

/* Seider */
Avatar billede marikke Nybegynder
06. februar 2001 - 10:10 #3
Tak skal I have
Desværre kender jeg ikke til jeres \"sprog\". Jeg har lavet min base ved hjælp af de indbyggede guider i Access.
Vil I godt være søde at forklare helt præcis hvad jeg skal gøre?
/rikke
Avatar billede brain Nybegynder
06. februar 2001 - 18:48 #4
Det nemmeste er, i query designeren, at gå i SQL mode (knappen i øverste venstre hjørne er også en dropdown, og en af mulighederne er SQL) og paste det ind der stod i mit svar. (seider > Jeg opfatter ikke at der rent faktisk står ABC i de rækker marikke er interesseret i, men bare en eller anden bogstavkombo)
Avatar billede thora Nybegynder
07. februar 2001 - 23:53 #5
I forespørgslen - eller en ny forespørgsel - går du ind på \"design\", og i rubrikken \"mrk\" skriver du under \"kriterier\": ABC. Når du laver din rapport bruger du den nye forespørgsel, eller ændrer den gamle , når der er brug for det.
Avatar billede dalkaer Nybegynder
06. marts 2001 - 08:10 #6
Jeg antager at hovedprodukterne ligger i én tabel og de øvrige i en anden tabel.

Ligger de i samme tabel kan du oprette 2 forespørgsler og derefter en ny forespørgsel med de 2.

Filteret til forespørgslen med hovedprodukter skal se således ud.

Len([feltnavn]) = 3

Hilsen Dalkær
Avatar billede marikke Nybegynder
03. september 2002 - 08:24 #7
Tak for hjælpen