Avatar billede jonasj Nybegynder
27. september 1999 - 22:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af RealAudio til MP3

Er der nogen der ved hvilket program, der kan konvertere RealAudio (.RA) filer til noget man kan spille med WinAmp, altså MP3, WAV eller lign...?
Avatar billede snowball Novice
27. september 1999 - 22:51 #1
Avatar billede jonasj Nybegynder
27. september 1999 - 23:02 #2
Tak Snowball, det ligner jo et fint lille program, men når jeg bruger det fortæller det at filen er et gammelt format og jeg kan prøve at konvertere alligevel...
Men den output'ede WAV fil er tavs... øv...
Er der andre bud???
Avatar billede fatboy Nybegynder
27. september 1999 - 23:40 #3
Jeg kender desværre ikke nogen programmer, der kan, men hvis du har to lydkort, burde du kunne afspille .ra på det ene og optage wave på det andet.... samtidigt forstås.
Avatar billede jonasj Nybegynder
28. september 1999 - 16:17 #4
Hvordan? Beskriv venligst med lidt flere detaljer hvordan det skulle foregå....
Avatar billede gozar Nybegynder
28. september 1999 - 22:45 #5
Du sætter et mini jack stik i line out og forbinder det til line in på det andet. Så sætter du realplayeren til at afspille på det første lydkort og bruger 1 af de programmer du fik med lydkortet til at optage på det andet lydkort.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
13. oktober 1999 - 12:52 #6
real audios composer program, hvad det så end hedder, kan så vidt jeg husker konvetere baglæns dvs fra ra til waw.
Der kan downloades en trial på real hjemmeside
Avatar billede jonasj Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:23 #7
Det eneste 'Composer' program jeg kan finde på real.com er 'TAG Composer'. Det ser for mig ud til at være beregnet til noget helt andet. Desuden koster det $499 - og der er ikke nogen trail. Måske kigger jeg det forkerte sted - Har du en URL?
Avatar billede gozar Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:34 #8
Programmet hedder real producer G" og er gratis. Det kan downloades her http://proforma.real.com/mario/tools/producer.html?wp=699tools . Den kan lave wav til ra men om den også kan gøre det omvente ved jeg ikke :((

Avatar billede gozar Nybegynder
13. oktober 1999 - 14:38 #9
Ups.. Der skulde stå G2 Istædet for G"
Avatar billede jonasj Nybegynder
13. oktober 1999 - 16:52 #10
RealProducer accepterer hverken .RA eller .RM filer som input, så det er i hvert fald ikke måden at gøre det på...
Avatar billede gl_nok Nybegynder
13. oktober 1999 - 17:01 #11
Prøv dette program så det skulle kunne koventere stort set alt indenfor lyd og er gratis i 20 dage

ftp://net-box.com/cdh/Setup_MW.EXE
Avatar billede gl_nok Nybegynder
13. oktober 1999 - 17:02 #12
Prøv dette program.
Det skulle kunne eks og impotere stort set alt indenfor lyd

ftp://net-box.com/cdh/Setup_MW.EXE
Avatar billede jonasj Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:19 #13
Tak for forsøget. Det program kender godt nok en masse lydformater, med overhovedet ingen Real-ting :-(
Avatar billede svend21 Nybegynder
27. november 1999 - 22:01 #14
Hej Jonasj

Real Audio er et Registret Varemærke, så andre må Faktisk ikke lave et program hvor du kan konventere, til andre filer.
Avatar billede jonasj Nybegynder
28. november 1999 - 11:42 #15
Altså Svend.... Tak for din kommentar, men sikke noget sludder!
Corel Draw er sq da også "Reg. Varemrk." - men alle grafikprogrammer kan både læse og skrive 7 forskellige versioner af .CDR.
Det samme kan man forøvrigt sige om WP, Word, Excel og 1117 andre programmer, ikke?
Selvfølgelig må andre lave et program, der kan læse RealAudio. Spørgsmålet er om der er nogen der gider, hvis filformatet ikke er offentligt tilgængeligt. Hvis det ikke er, er der sikkert heller ingen der gider - for så er der næppe nogen stor fremtid for Real alligevel.
Avatar billede jonasj Nybegynder
21. juli 2000 - 20:15 #16
Åbenbart ingen der kan give en opskrift.... Øv...