Avatar billede madsnor Nybegynder
24. marts 2004 - 12:25 Der er 4 kommentarer

reset connection

Er det muligt at få en liste over netværksforbindelser og resette enkelte af dem?

i dosbox kan man fx. bruge netstat, men der er ingen muligheder for at lukke en enkelt forbindelse.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:30 #1
Hejsa madsnor

Jeg har lavet dette script som jeg tænkte du kunne bruge:

Det viser følgende:

Maskinnavn
Brugernavn
Operativsystem
servicepack
serialnummer

IP adresse
DNS suffix
Default gateway
logon server

Du kan jo bare fjerne det du ikke kan bruge:

strComputer = InputBox("Enter the name of the computer you wish to query")

winmgmt1 = "winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!//"& strComputer &""

if strComputer = "" then
Msgbox"Du skal indtaste et maskinenummer"
else

Set SystemSet = GetObject( winmgmt1 ).InstancesOf ("Win32_Product")

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\"& strComputer & "\root\cimv2")
Set colAdapters = objWMIService.ExecQuery _
    ("SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration WHERE IPEnabled = True")
n = 1

set IPConfigSet = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!//"& strComputer &"").ExecQuery("select IPAddress from Win32_NetworkAdapterConfiguration where IPEnabled=TRUE")

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colSettings = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_OperatingSystem")

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colOperatingSystems = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_OperatingSystem")
For Each objOperatingSystem in colOperatingSystems
OS = OS & objOperatingSystem.Caption

winmgmt1 = "winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!//"& strComputer &""
Set SPSet = GetObject( winmgmt1 ).InstancesOf ("Win32_OperatingSystem")
Set UserSet = GetObject( winmgmt1 ).InstancesOf ("Win32_ComputerSystem")

'WScript.Echo winmgmt1

Set SNSet = GetObject( winmgmt1 ).InstancesOf ("Win32_BIOS")

for each Bios in GetObject( winmgmt1).InstancesOf ("win32_bios")
BiosSerial = BiosSerial & Bios.SerialNumber

for each User in UserSet
userList = userList &  user.username

for each SN in SNSet

For each SP in SPSet
Servicepack = Servicepack &  SP.CSDVersion

For Each objAdapter in colAdapters

dnssuffix = dnssuffix & objAdapter.DNSDomain

  If Not IsNull(objAdapter.DNSDomainSuffixSearchOrder) Then
      For i = 0 To UBound(objAdapter.DNSDomainSuffixSearchOrder)

            objAdapter.DNSDomainSuffixSearchOrder(i)
      Next
  End If

If Not IsNull(objAdapter.DefaultIPGateway) Then
      For i = 0 To UBound(objAdapter.DefaultIPGateway)
          dgateway = dgateway  & objAdapter.DefaultIPGateway(i)
      Next
  End If

next

for each IPConfig in IPConfigSet

    if Not IsNull(IPConfig.IPAddress) then
        for i=LBound(IPConfig.IPAddress) to UBound(IPConfig.IPAddress)
            IPAddress = IPAddress  & IPConfig.IPAddress(i)
        next
    end if
next

Set sProperty = GetObject( winmgmt1 ).InstancesOf ("Win32_ComputerSystem")

    For Each sProperty in GetObject( winmgmt1).InstancesOf ("Win32_ComputerSystem")
model = model & DoCheckIfEmpty(sProperty.Model)

Dim WshLogonServer

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

WshLogonServer =WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%LOGONSERVER%")

next
Next

next

for each System in SystemSet

    StrList = StrList & System.Name & Vbcrlf

Next

Wscript.Echo "Machine Name: " & vbTab & strComputer, vbCRLF & _
"User logged in: " & vbTab & userlist, vbCRLF & _
        "Operating System: " & vbTab & OS, vbCRLF & _
        "Servicepack: "& vbTab & Servicepack, vbCRLF & _
        "Model: "& vbTab & vbTab & model, vbCRLF & _
          "Serialnumber: "& vbTab & BiosSerial, vbCRLF & vbCRLF & _
        "IP: "& vbTab & vbTab & IPAddress, vbCRLF & _
        "DNS Suffix: "& vbTab & dnssuffix, vbCRLF & _
        "Default Gateway: "& vbTab & dgateway, vbCRLF & _
        "Logon Server: "& vbTab & WshLogonServer

Function DoCheckIfEmpty(sValue)
    If IsNull(sValue) Then
        DoCheckIfEmpty = "Empty"
    Else
        DoCheckIfEmpty = sValue
    End If
End Function

Sub DoWrite(sText, sValue)
    WScript.Echo sText & DoFormat(sText), sValue
End Sub

Function DoFormat(sText)
    DoFormat = Space(28 - Len(sText)) & " = "
End Function

end if

håber du kan bruge det:):)
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. maj 2005 - 21:10 #2
kunne du bruge det??:):)....for så ville det være fedt med lidt point:):)
Avatar billede madsnor Nybegynder
24. maj 2005 - 08:20 #3
Hej Maximus25, flot script - jeg kan nok bruge det til andet end lige denne opgave (som jeg efterhånden tror ikke kan løses via vbscript).
Du må gerne få pointene.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
24. maj 2005 - 08:22 #4
det ville være stort med lidt point:):)