Avatar billede reds2001 Nybegynder
24. marts 2004 - 08:36 Der er 8 kommentarer

Problemer med html

Når jeg kører musen over den nederste knap i denne menu så kommer de sidste tre bogstaver tilsyne nedenunder knappen. Hvorfor det?

-------------- HTML ----------------------
<head>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">

</head>

<body>
    <DIV id="BoxMenu" style="WIDTH: 496px; HEIGHT: 134px">
        <div class="cssmenuvandret" id="menu2" style="WIDTH: 122px; HEIGHT: 100px">
            <A href="blank.htm">Find Os</A>
            <A href="blank.htm">Tilbud</A>
            <A href="blank.htm">Nyheder</A>
            <A href="blank.htm">Om Os</A>

        </div>
    </DIV>
</body>

--------------- CSS -----------------------
div#BoxMenu {
  width:600px;
  height:20;
  text-align:center;
  border:1px solid #000;
  background-color:#fff;

html>body div#BoxMenu  {
  width:600px;
  border:1px solid #bbb;
}
Avatar billede repsak Nybegynder
24. marts 2004 - 08:40 #1
hmmm hvor er det nu liiige at der er en knap?
Avatar billede reds2001 Nybegynder
24. marts 2004 - 08:43 #2
repsak>>Ja jeg undskylder selvfølgellig mit dårlige ordvalg der er en konsekvens af min nyligt opstået interesse for html. 'Knappen' jeg refererer til er hyperlink'et med teksten 'Om Os'
Avatar billede repsak Nybegynder
24. marts 2004 - 08:47 #3
ok :-)
jeg forstår ikke hvad du mener. Det ser fint ud hos mig.
---------------------------------
|  Find Os - Tilbud (ny linje)  |
|  Nyheder - Om Os              |
---------------------------------
Avatar billede dgivoni Nybegynder
24. marts 2004 - 09:43 #4
Kunne det ikke vaere pga. dit style.css? Hvis du f.eks. har defineret linket til at blive med fed skrift, ved mouseover, saa fylder teksten mere, og vil evt. blive flyttet ned paa naeste linje, hvis der ikke er plads nok.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
24. marts 2004 - 10:53 #5
Jeg har opdaget at problemet ikke kun opstår ved mouseover men det er et konstant problem(det opdagede jeg da jeg ændrede background color :-)).Jeg har mistanke til at problemet opstår når jeg indsætter f.eks. fem elementer af 120 px ind i en 600px kasse. kan det være rigtigt?
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
24. marts 2004 - 17:02 #6
120 * 5 er 600 men hvis du har et mellemrum af 1 pixel imellem så bliver det jo til 604 pixels er det det du mener
Avatar billede reds2001 Nybegynder
24. marts 2004 - 17:16 #7
stubid cat>> Ja det er noget i den stil. Men hvis jeg ikke har lavet mellemrum imellem to controller så er der jo alligevel en form for mellemrum imellem dem, og det må vel også fylde et eller andet.
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
24. marts 2004 - 21:53 #8
Jeg har fundet fejlen!!

dine links ligger du ind i et layer:
<div class="cssmenuvandret" id="menu2" style="WIDTH: 122px; HEIGHT: 100px">

som har WIDTH: 122px (WIDTH: 122px) hvis du laver den lidt større så kan "Os" teksten i "Om Os" også være på linien. jeg prøvede at sætte den op til 130