Avatar billede nich01 Nybegynder
23. marts 2004 - 21:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

php upload til server melder fejl

jeg har lavet et lille upload til min server men den kommer med denne fejl, nogen der kan hjælpe???

/tmp/phpJbE99msvin
Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 50858 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/blackstuff.dk/blackstuff.dk/httpd.www/upload_ugenspic.php on line 12
Avatar billede ullidk Nybegynder
23. marts 2004 - 21:32 #1
Din server er sat til at køre PHP i safe mode - prøv at ændre det i php.ini
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 21:33 #2
Hvordan ser scriptet ud?
Avatar billede nich01 Nybegynder
23. marts 2004 - 21:39 #3
<?php

$dir = '/i/';
$types = array("image/gif","image/png","image/bmp","image/jpg","image/jpeg","application/x-zip-compressed");
if(isset($_POST['submit'])){
$tmp_name = $_FILES['upload']['tmp_name'];
echo"$tmp_name";
$new_name = $_FILES['upload']['name'];
$type = $_FILES['upload']['type'];
if (in_array($type,$types)){
move_uploaded_file($tmp_name,$dir . $new_name);
echo "{$_FILES['upload']['name']} was uploaded sucessfully!";
}else{
echo "<small>File <strong><em>{$_FILES['upload']['name']}</em></strong> Was Not Uploaded!</small><br />";
$name = $_FILES['upload']['name'];
$type = $_FILES['upload']['type'];
$size = $_FILES['upload']['size'];
$tmp = $_FILES['upload']['name'];
echo "Name: $name<br/ >Type: $type<br />Size: $size<br />Tmp: $tmp";
}
}else{
echo 'Could Not Upload Files';
}
?>
<form action="<?php echo"./index.php?site=Upload_Ugens-billede"; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<fieldset>
<legend>Upload Files</legend>
<input type="file" name="upload" />
</fieldset>
<input type="submit" name="submit" value="Upload Files" />
</form>
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 22:04 #4
Prøv at cmod din mappe til 0777.
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 22:05 #5
Og et par småændringer:

<?php
$dir = './i/';
$types = array("image/gif","image/png","image/bmp","image/jpeg","image/jpg","image/pjpeg","application/x-zip-compressed");
if(isset($_POST['submit'])){
    $tmp_name = $_FILES['upload']['tmp_name'];
    echo "$tmp_name";
    $new_name = $_FILES['upload']['name'];
    $type = $_FILES['upload']['type'];
    if (in_array($type,$types)){
        if (move_uploaded_file($tmp_name,$dir . $new_name)) {
            echo "{$_FILES['upload']['name']} was uploaded sucessfully!";
        } else {
            echo 'Could Not Upload Files';
        }
    }else{
        echo "<small>File <strong><em>{$_FILES['upload']['name']}</em></strong> Was Not Uploaded!</small><br />";
        $name = $_FILES['upload']['name'];
        $type = $_FILES['upload']['type'];
        $size = $_FILES['upload']['size'];
        $tmp = $_FILES['upload']['name'];
        echo "Name: $name<br/ >Type: $type<br />Size: $size<br />Tmp: $tmp";
    }
}else{
?>
<form action="<?php echo './index.php?site=Upload_Ugens-billede'; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<fieldset>
<legend>Upload Files</legend>
<input type="file" name="upload" />
</fieldset>
<input type="submit" name="submit" value="Upload Files" />
</form>
<? }?>
Avatar billede nich01 Nybegynder
23. marts 2004 - 22:46 #6
jeg har cmod'ed mappen til 0777, og brugt den nye kode men jeg får stadig samme fejl.

/tmp/phpQiSp8L
Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 50858 is not allowed to access / owned by uid 0
Avatar billede ullidk Nybegynder
23. marts 2004 - 22:49 #7
Har du rettet Safe Mode? For jeg får ikke den fejl som du nævner når jeg kører dit script...
Avatar billede nich01 Nybegynder
23. marts 2004 - 23:00 #8
Nej det har jeg nok ikke hvordan gøres det? jeg synes ikke jeg kan finde nogen php.ini fil?
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 23:04 #9
Har du rettet til en relativ sti? Fx:

$dir = './i/';
Avatar billede ullidk Nybegynder
23. marts 2004 - 23:06 #10
Du skal ind i den mappe hvor din webserver ligger (IIS/Apache) og finde mappen PHP - her ligger filen php.ini. Søg på Safe Mode og se om den er slået til eller ej. Hvis dette er tilfældet, så sæt den til "Off"
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 23:09 #11
Uploads af filer kan ellers godt fungere under Safe Mode.
Avatar billede nich01 Nybegynder
23. marts 2004 - 23:12 #12
mange tak detox, jeg havde rettet stien, men havde skrevet en lille idiot fejl i den.. skriv hvis du vil ha dine point..
Avatar billede detox Nybegynder
23. marts 2004 - 23:13 #13
Velbekommen