Avatar billede curtain Nybegynder
23. marts 2004 - 19:20 Der er 11 kommentarer

Problemer med script

Hej

Jeg har følg. script:

<?

if(!isset($_SESSION['user'])) {
    include("include/needlogin.php");
} else {
    $_SESSION['id'] = $_GET['id'];
    $id = $_SESSION['id'];

    mysql_connect("localhost", "root");
    mysql_select_db("slumkum");

    $query = mysql_query("select * from nyheder where id = '$id'") or die(mysql_error());
    $nyhed = $row['nyhed'];
    $overskrift = $row['overskrift'];

    echo "<form action='index2.php?side=index_rediger' method='post'>";
    echo "<h3>Ret i indlæg</h3>";
    echo "<div class='nyhed_overskrift'>Overskrift:</div><br /> <input type='text' name='overskrift' value='$overskrift' />";
    echo "<div class='nyhed_overskrift'>Nyhed: </div><br /><input type='text' name='nyhed' value='$nyhed' />";
    echo "<p /><input type='submit' name'submit' value='Rediger' />";
    echo "</form>";
}

?>

Mit problem er så at når jeg tester det i en browser, kommer begge input felter til at være tomme, selvom der burde være indhold i $nyhed og $overskrift variablen. Hvordan kan det være?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
23. marts 2004 - 19:31 #1
Der skal ikke være gnyffer omkring $id, hvor du fyrer din query af. Den skal se sådan ud:

$query = mysql_query("select * from nyheder where id = $id")
Avatar billede curtain Nybegynder
23. marts 2004 - 19:50 #2
når jeg fjerner dem melder den fejl...
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
23. marts 2004 - 20:34 #3
Hvilken fejl får du?
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2004 - 20:34 #4
<ole>

Der er intet i vejen med de gåseøjne - tværtimod  ;o)

    $query = mysql_query("select * from nyheder where id = '$id'") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($query);
    $nyhed = $row['nyhed'];
    $overskrift = $row['overskrift'];

/mvh
</bole>
Avatar billede curtain Nybegynder
23. marts 2004 - 21:26 #5
Skal jeg have lavet et array før jeg kan plukke data ud fra databasen?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
23. marts 2004 - 21:30 #6
Det behøver ikke nødvendigvis være et array, men du skal på en eller anden måde hente rækker ud af det resultset, som mysql_query() returnerer. Det kan også være en klasse (eller objekt - er ikke sikker på man kalder det det i php).
Avatar billede curtain Nybegynder
23. marts 2004 - 21:34 #7
ok
Avatar billede curtain Nybegynder
23. marts 2004 - 21:51 #8
Ole >>  Er du vendt tilbage til Eksperten?
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2004 - 22:00 #9
Ja, det er over et år siden  :)
Avatar billede curtain Nybegynder
24. marts 2004 - 13:31 #10
Synes også jeg mindes at have mødt dig i andre forummer, bl.a. på phpgrafik.dk.
Anyway godt at se dig tilbage :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2004 - 04:13 #11
thnx  :)