Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 18:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Asus P4C800-E Deluxe eller ASRock P4S55FX+

Jeg har oprindeligt valgt Asus bindkortet, men nu er jeg lidt i tvivl....er ASRock ikke lige så godt ? til en trediedel af prisen. Jeg regner med at købe en SATA hd til den da de vel er de hurtigste, men jeg har ingen planer om at lave RAID. Er der nogen som kan forklare lidt for og imod...eller evt. alternativer ?
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 18:53 #1
Jeg havde også tænkt mig at købe Corsair TwinX DDR4000, 2x256 MB til boxen, men så en der nævnte at det ville være spild at købe højere end ddr3200 med mindre man ville oc, får jeg nok ydelse med pc3200 også selvom jeg ville give det ekstra for ddr4000
Avatar billede ird Praktikant
23. marts 2004 - 18:53 #2
Jeg har selv bundkortet fra Asus som jeg skrev igår, og kan kun snakke godt om det.

Du burde ikke ha taget de point selv igår men givet dem til tupper :)
http://www.eksperten.dk/spm/480524
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 18:56 #3
well jeg skrev jo først for o se om i var der . Ville bare rydde op når i var smuttet ;)
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:01 #4
nå jeg håbede på lidt mere backup en at du har det selv ird, håbede nu du ville kigge forbi ;). Jeg tror måske det var dig som på et tidspunkt rådede mig til asus kortet, meeeen nu har tupper jo gjort mig i tvivl, og det skal han da nok få 100 point for hvis det er det ;), det er jo ikke noget som betyder noget
Avatar billede ird Praktikant
23. marts 2004 - 19:20 #5
bl.a er chipsetet på AsRocken en del dårligere end det på Asus
Og generetl flere udevidelses muligheder på det.
Der er slet ikke sammenligning mellem de kort :) Karma er også bedre end point efterhånden herinde :) så mon ikke tupper er tilfreds
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:26 #6
ahh det var netop det jeg var efter ;). Flere udvidelses muligheder...bedre chipset ?!..hvordan skal en dødelig vide den slags ?
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:27 #7
tubber har fået karma nu btw, helt fortjent endda ;)
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:28 #8
jeg vil gerne ofre det ekstr for at være sikkert på jeg ikke mangler noget...også i nærmeste fremtid hvor oc måske er mere aktuelt. Men jeg gider da ikke betale for navn alene, det var mest der jeg var i tvivl
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:30 #9
de samme gælder de ram jeg kigger på, og nu med tubbers grafikkort tip. Skal man vælge pc3200 eller 4000. Skal jeg købe PointOfWiev GeforceFX 5900XT, 128MB TV/DVI eller ASUS V 9570/TD.
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:31 #10
betyder 128 eller 256 feks meget ved grafikkort, eller er 256 også langsommere der som ved cache ;)
Avatar billede ird Praktikant
23. marts 2004 - 19:41 #11
Du skal købe det Asus så uden tvivl. Det understøtter dog kun til PC3200, men med lidt OC smider du det nemt op så det understøtter 4000

Ja chipsettet på AsRock er dårligere end på Asus'en
Skal du have et FX 5900 som jeg vil anbefale skal du købe det frsa club 3D
Nej du skal ikke have 256MB på grafikkortet da det er helt unødvendigt.
Avatar billede tanakin Nybegynder
23. marts 2004 - 19:42 #12
har lige sendt icq hvis du har tid
Avatar billede ird Praktikant
23. marts 2004 - 19:53 #13
ja da
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 11:00 #14
hvadså opretter fik du kigget på skidtet :)
Avatar billede tanakin Nybegynder
25. marts 2004 - 22:09 #15
kigget jada !!...det er jo det det hele handler om. Men jeg har ikke købt endnu ;)
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 22:10 #16
Hehehe.
Smider et svar i tilfælde af du kunne bruge det jeg smed, ellers afviser du bare  :)
Avatar billede tanakin Nybegynder
26. marts 2004 - 14:31 #17
jeg vil jo ikke ha dig på ryggen igen hvis jeg opretter et andet spørgsmål, så her er dine points ;)
Lagde den første bestilling ind hos shg idag :). Nu kommer chieftec kabinettet m. fronkøleren + 2x256 pc4000 corsair ram :D. Nu ser jeg tiden lidt an m bundkort o cpu så jeg er HELT sikker. Tror jeg vil lave en lille dagbog m billeder af alt det guf der er på vej inden det bliver gult af røg og støv ;)
Avatar billede ird Praktikant
26. marts 2004 - 14:32 #18
*G*
Avatar billede tanakin Nybegynder
30. marts 2004 - 17:50 #19
wepee...banken o konen har sagt go for resten ;). Med et par små modifikationer er min nye computer nu på vej !
InWin X710, Black Full Tower
Asus P4C800-E Deluxe
P4 3,0 ghz Northwood 800fsb
2x256 Corsair pc4000 500mhz
POW geforce 5900XT
Maxtor 9+ SATA 200gb fluid

Nu er der så bare og vente på posten kommer, og for en gang skyld er det ikke kun konen som bliver glad for at se ham ;)
Avatar billede ird Praktikant
31. marts 2004 - 07:51 #20
"Nu er der så bare og vente på posten kommer, og for en gang skyld er det ikke kun konen som bliver glad for at se ham ;)" --->LOL god kommentar

Ser ud til at blive et nice system, og herligt du lige vender den med mig :)
Held og lykke med den :)
Avatar billede tanakin Nybegynder
31. marts 2004 - 23:59 #21
ahhh det kører jo som en drøm :).....der er ikke noget bedre end at samle sin box selv og så den bare virker første gang man rører powerknappen. Asus bundkortet er ligesom det jeg har dannet det bedste indtryk af indtil nu, og damn det er godt. Jeg har ikke meget at sammenligne med, men er 110% tilfreds med denne...tak for hjælpen der ;). Hen af vejen er jeg rimeligt sikker på resten også lever op til det de skal + lidt mere.
Avatar billede ird Praktikant
01. april 2004 - 00:01 #22
hehe cool