Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. marts 2004 - 17:59 Der er 2 kommentarer

DNS scripting via ASP

Jeg har brug for at kunne oprette dns primære og sekundære zoner på navneservere.
Jeg ville finde det meget praktisk hvis jeg kunne bruge en aspside med en html formular som blot skriver direkte ned i DNS'en.
Jeg har fundet en del scripteksempler på Microsoft Script Center men lortet virker jo ikke som det bare står der... arghh...

For eksempel:
http://www.microsoft.com/technet/community/scriptcenter/network/scnet145.mspx

<%@ Language=VBScript %>
<%
strZoneName = "test"
intPrimaryZone = 1
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\MicrosoftDNS")
Set objItem = objWMIService.Get("MicrosoftDNS_Zone")
errResult = objItem.CreateZone(strZoneName, intPrimaryZone)

%>

Det virker ikke. Heller ikke på win2003 server.
hjælp.

hvad er forudsætningerne for at køre de scripts?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 18:00 #1
Du skal have WSH (Windows Script Host) slået til. Det tror jeg ikke den er på Win2k3 af sikkerhedshensyn.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
23. marts 2004 - 18:24 #2
Jeg vil gerne vide HVORDAN jeg får det til at virke på win2000 server/2003... Hvordan slåes WSH til? Scriptet afleverer bare
SWbemObjectEx error '80041008'

Invalid parameter

/test.asp, line 8