Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
23. marts 2004 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

afspille lyd på min hjemmeside

Her er forsiden til min hp.
h**p://skovkatte.homepage.dk
Jeg vil gerne ha det sådan at man hører et kat spinde :-)

Nogen der kan hjælpe med det.
Jeg regner med at selv skulle optage min kats spinnen, med mic.
Medmindre du lige har sådan en lyd fil liggende i forvejen
Avatar billede Slawomir Seniormester
23. marts 2004 - 16:25 #2
Avatar billede Slawomir Seniormester
23. marts 2004 - 16:34 #3
eller hvis det skulle hjælpe : <EMBED SRC="lydfil.mp3" WIDTH="174" HEIGHT="46" BORDER="0" autostart=false><BR><BR>

og noget andet : http://www.sunncity.com/music/index.asp

//Burgerking
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. marts 2004 - 16:44 #4
Her et link til lidt spinderier ;)
http://www.a1freesoundeffects.com/animal.html

Nu skriver du ikke om du ønsker at kattens spinden skal køre i et uendeligt loop, eller ej :)

Hvis du ønsker at lyden skal køre i loop, kan du fx bruge denne her (indsættes i <BODY> virker i både NS og IE)

<script>
<!--

//skriv hele stien til din midi
var musicsrc="http://www.DinSide.dk/kat.mid"
if (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer")
document.write('<bgsound src='+'"'+musicsrc+'"'+' loop="infinite">')
else
document.write('<embed src=\"'+musicsrc+'\" hidden="true" border="0" width="20" height="20" autostart="true" loop="true">')
//-->
</script>

Du kan også vælge en combobox og uploade nogen lyde på forskellige kattes spinden OG samtidig give dine besøgende mulighed for at slukke for lyden... ex med dette script (indsættes der hvor du ønsker din combo skal være)

<script>
musi=new Array()
pll=new Array()
<!--Musikfiler tilføjes her. Mange kan tilføjes, men siden loader IKKE før alle er hentet, derfor bør de ialt ikke fylde mere end 100KB-->
musi[0]=""
musi[1]="Kat1.mid"
musi[2]="Kat2.mid"
musi[3]="Kat3.mid"

<!-- Her valgmulighederne i comboen-->
pll[0]="NO spinden :))"
pll[1]="Feline spinder"
pll[2]="Grå mis spinder"
pll[3]="osv osv"

<!--Nix pille her-->
for (F1=0;F1<pll.length;F1++){
document.write("<embed src='"+eval("musi["+F1+"]")+"' style='display:none' autostart=false>")
}
document.write("<span id='gi' style='position:absolute;top:-99999'><embed src='"+eval("musi[0]")+"' loop=-1> </span>")
document.write("<select name='kp' onchange=rt()>")
for (F=0;F<pll.length;F++){
document.write("<option>"+eval("pll["+F+"]")+"")
}
document.write("</select>")
function rt(){
gi.innerHTML="<embed src="+eval("musi["+kp.options.selectedIndex+"]")+" loop=-1 >"
}
</script>
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. marts 2004 - 16:48 #5
OBS! vælger du at eksperimentere med nr. 2 skal du huske at musi[0]=""

skal være TOM dvs. stå som ovenstående :)
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
23. marts 2004 - 17:40 #6
bruger burgerkings metode til at starte med..
Måske jeg vil bruge dine forslag senere..

http://skovkatte.homepage.dk se selv det virker *GGGG*
Avatar billede Slawomir Seniormester
23. marts 2004 - 21:32 #7
glad for at du kunne bruge det

takker for points

/burgerking
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. marts 2004 - 16:12 #8
;) ok - jeps virker fint. Godt billede by the way - g thnx for p