Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 15:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

scriptfejl i folde-ud-menu

Nogle brugere oplever fejl på siden "spørgsmål" på min hjemmeside www.byensbedsteblowjob.dk hvor der kommer en fejlmeddelelse hver gang de klikker på et af spørgsmålene for at læse svaret.

Når jeg spørger hvilket operativsystem og hvilken browser de bruger synes der ikke at være nogen sammenhæng.

Nogen der kan hjælpe med dette problem?

KH Birgitte
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 15:11 #1
Scriptet jscripts.js ser sådan her ud:
(Kan ikke finde ud af hvad jeg kan slette i øvrigt, men noget af det bruger jeg jo tydeligvis ikke)
______________________________________

function lag(lagnavn, bil) // IE4+
{
if (document.all[lagnavn].style.display == 'none') {
    document.all[lagnavn].style.display = 'block';
    bil.src = 'http://www.byensbedsteblowjob.com/billeder/down.gif';
} else {
    document.all[lagnavn].style.display = 'none';
    bil.src = 'http://www.byensbedsteblowjob.com/billeder/up.gif';
}

function add(mode, hvor)
{
if (mode == 1) { // startside
    hvor.style.behavior = 'url(#default#homepage)';
    hvor.setHomePage('http://www.byensbedsteblowjob.com');
} else { // bookmark
    window.external.AddFavorite('http://www.byensbedsteblowjob.com/','Byens Bedste Blowjob');
}

// formatering af tekst i forum og i artikler
function makeBold() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "[B]" + sTxt + "[/B]";
}
function makeItalic() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "[I]" + sTxt + "[/I]";
}
function makeUnderstreget() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "[U]" + sTxt + "[/U]";
}
function makeLink() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "" + sTxt + "";
}
function makeCitat() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "
"" + sTxt + ""
";
}
function makeKode() {
sT = document.selection.createRange();
sTxt = sT.text;
if(!sTxt.length > 0) { return( false); }
sT.text = "[CODE]" + sTxt + "[/CODE]";
}

// knap-funktioner
function toggledisplay(blok) {
    if (blok) {
    hideblocks();
    if (blok.style.display == 'none') {
        blok.style.display = 'block'}
    else {
        blok.style.display = 'none'
    }
    form1.currenteditclass.value = blok.id;
    document.getElementById('toggleedc_'+blok.id).style.fontWeight = 'bold';
    }

function setMode(bMode,blok,kontrol) {
    var t;
      if (bMode) {
          t = blok.document.body.innerHTML;
          blok.document.body.innerText = t;
          kontrol.style.display = "none";
//          kontrol.style.visibility = "hidden";
      } else {
          t = blok.document.body.innerText;
          blok.document.body.innerHTML = t;
          kontrol.style.display = "block";
//          kontrol.style.visibility = "visible";
      }
      blok.focus();
}
function button_over(doShitButton)
        {
        //doShitButton.style.backgroundColor = "#CCCCCC";
        doShitButton.style.borderColor = "#FFFFFF #666666 #666666 #FFFFFF";
}

function button_out(doShitButton)
        {
        //doShitButton.style.backgroundColor = "#CCCCCC";
        //doShitButton.style.borderColor = "#D4D0C8";
        doShitButton.style.borderColor = "#EEEEEE";
}

function button_down(doShitButton)
        {
        //doShitButton.style.backgroundColor = "#CCCCCC";
        doShitButton.style.borderColor = "#666666 #FFFFFF #FFFFFF #666666";
}

function button_up(doShitButton)
    {
        //doShitButton.style.backgroundColor = "#CCCCCC";
        //doShitButton.style.borderColor = "#CCCCCC";
        doShitButton.style.borderColor = "#FFFFFF #666666 #666666 #FFFFFF";
}
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 15:14 #2
Kan du ikke fortælle, hvad der er af events på teksten, som de skal læse ?-)
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 15:29 #3
Jo det kunne jeg sikkert... hvis jeg vidste hvad events var ;)

Men jeg kan ikke fortælle dig andet end du kan se på www.byensbedsteblowjob.dk/spoergsmaal.htm

Det virker som det skal - for ca. 95% af brugerne, bare ikke for de sidste ca. 5%
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 15:45 #4
Dette er bare et eksempel, den graverende fejl går igen på alle spørgsmål, men den viser desuden en fejl, som er på de fleste også:

<td class=tool id=nummertomenu onmouseout="menu('out','nummerfemmenu')" onmouseover="menu('over','nummerfemmenu')"><div class="grey10">

Den brokker sig over, at du ikke har en menu-funktion, som kaldes onmouseover og -out, så enten skal den kode fjernes eller du skal have menu-funktionen tilføjet ...

-- og så kan jeg se, at dit jscripts.js tilhører et M$-only redigeringssystem, men det skal vel være muligt at læse din FAQ, selv om man ikke skal redigere i teksten ?-)

Bruger du selv det system til at rette spørgsmål og svar ?o]

-- hvis ikke kan det meste af den ovenstående kode fjernes, men det betyder ikke noget !-)

-- og hvis du kigger lidt efter, kan du også se, at der står id=nummertomenu og det gør der på alle spørgsmål/svar, det er simpelthen ulovligt og vil give 'sjove' reaktioner, hvis det skal bruges til noget, f.eks. mouseover ...

(id betyder unik identifikator, så der må selvfølgelig ikke være mere end een af hver !-)
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 16:31 #5
Kors... hvor dumt at jeg har overset det med at de alle hedder nummertomenu!
Men tak da!
Er nu rettet *S*

M$-only.... ahvabba?
Bruger wordpad, hvilket jo ikke just kvalificerer sig til at blive kaldt redigeringssystem *G*

Ang. mouseover, så er der en mouseoverfunktion på links som jeg ikke ønsker at fjerne. Men den står på .htm filen og ikke i jscripts.js
Er det det du mener??
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 16:55 #6
Den genererer en fejl på den ovennævnte linje, og det eneste javascript, som er der, er kaldet til menu-funktionen, og den kunne jeg ikke finde i dokumentet, eller i .js-filen !-)

-- der er desuden nogle andre skønhedsfejl, såsom to </html> til sidst, men det har jeg ikke fordybet mig i !o]
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 17:00 #7
ok... hvad er det så lige præcis jeg skal slette, og hvor?

Husk lige at svare i stedet for at kommentere, ellers kan jeg ikke give dit points *S*
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 17:03 #8
<td class=tool id=nummertomenu><div class="grey10">
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 17:09 #9
Går ud fra at du mener at det er det der skal stå tilbage og ikke det der skal slettes, som jeg spurgte om *S*

SVAR... ikke kommenter *S*
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 17:15 #10
-- ja, jeg var jo blevet overbevist om, at du forstod koderiet, så der var jo ikke nogen grund til at gøre det voldsomme ud af det !-)

-- og velbekomme '-)
Avatar billede bbblow Nybegynder
23. marts 2004 - 17:19 #11
Dejligt. Tak for hurtig og kompetent hjælp *S*