Avatar billede bterp Nybegynder
23. marts 2004 - 14:30 Der er 3 kommentarer

Ændre en partitions størrelse

Jeg har delt min HDD op i 2 partitioner. Nu er den ene partition, C: drevet, blevet for småt hvilket betyder, at jeg bl.a. ikke kan lave win update, fordi der ikke er plads. OS=XP.
Er det muligt at ændre en partitions størrelse (f.eks. med partition magic), altså tage noget af d drevets kapacitet og tilføje det til c drevet uden at der dermed går data tabt?
Hvis dette er muligt, er der så nogle forhold der skal tages specielt hensyn til?
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 14:34 #1
Ja, det er muligt.
Men hvis du vil undgå at miste data, skal du bruge Partition Magic.
Men som regel, er det altid en god idé at tage backup inden man begynder at rode med partitioner.
Avatar billede chrik Nybegynder
23. marts 2004 - 14:56 #2
Vil foreslå dig en billig løsning fra f.eks www.acronis.com
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 15:12 #3
Egentlig ville jeg nok hellere bare bruge pengene på en ny disk. Og så lave en helt ny installation af Windows.