Avatar billede anouar Nybegynder
23. marts 2004 - 14:03 Der er 15 kommentarer

Mail i asp.net

Jeg får denne fejl-meddelse:

BC30390: 'System.Web.Mail.SmtpMail.Private Sub New()' is not accessible in this context because it is 'Private'.

udfra denne kode:

<%@ Page Language="VB" %>
<%@ import Namespace="System.Web.Mail" %>
<script runat="server">

public Sub btnSend_Click(ByVal Sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)

              Dim objSmtpMail As New SmtpMail()

              objSmtpMail.Send(txtTil.Text, txtFra.Text, txtEmne.Text, txtTekst.Text)

              objSmtpMail = nothing
    end sub
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 14:08 #1
Jeg plejer at instantiere MailMessage(), dvs.

Dim objSmtpMail As New MailMessage()
og saa skal du ogsaa saette smtpserveren:

objSmtpMail.SmtpServer = "smtp.xxxx.com"
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 14:10 #2
naa, jeg har lige tjekket at hvis du ikke saetter smtpserveren, tager den den der er default paa serveren
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 14:12 #3
og saa sender du emailen ved at kalde

SmtpMail.Send(objSmtpMail);
Avatar billede skg Nybegynder
23. marts 2004 - 14:12 #4
du gør det jo også forkert :

System.Web.Mail.SmtpMail indeholder methods til at SENDE en mail - ikke lave en

Læs her hvordan du sender en mail med .Net
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWebMailMailMessageClassTopic.asp
Avatar billede skg Nybegynder
23. marts 2004 - 14:14 #5
kort sagt:

Dim MyMail As MailMessage = New MailMessage()
MyMail.From = "enemail@server.com"
MyMail.To = "dinemail@server.com"
MyMail.Subject = "emne"
MyMail.Body = "beskeden"
SmtpMail.Send( MyMail )
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 14:15 #6
der var lige en skrivefejl. For at saette smtp-serveren skal du goere det via SmtpMail ogsaa:

SmtpMail.SmtpServer = "smtp.xxxx.com"
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 14:19 #7
Du kan faktisk ogsaa godt goere det uden at instantiere en MailMessage:

SmtpMail.Send(txtTil.Text, txtFra.Text, txtEmne.Text, txtTekst.Text)
er ok.
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebmailsmtpmailclasssendtopic2.asp)
Avatar billede anouar Nybegynder
23. marts 2004 - 14:48 #8
Takker, men opsætningen af smtpServeren, hvordan finder jeg ud af hvad den hedder? Er det via IIS?
Avatar billede jakobg Nybegynder
23. marts 2004 - 16:19 #9
Du vil formentlig ikke ha' en SMTP server selv. Brug evt. smtp.mail.dk.
Avatar billede skg Nybegynder
23. marts 2004 - 16:22 #10
medmindre du hoster siden selv, så lad være med at angive den - din udbyder har angivet en default mailserver som bliver brug til at afsende mails.

Hvis du derimod selv hoster din side, så skal du bruge din udgående postserver - den er stillet til rådighed af din ISP.
Avatar billede anouar Nybegynder
23. marts 2004 - 16:45 #11
Ser det her fornuftigt ud? Og er det nok til at det virker?

Dim MyMail As MailMessage = New MailMessage()

SmtpMail.SmtpServer = "smtp.mail.dk"
MyMail.From = txtFra.Text
MyMail.To = txtTil.Text
MyMail.Subject = txtEmne.Text
MyMail.Body = txtTekst.Text

SmtpMail.Send(MyMail)
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 16:51 #12
Yep, det ser fint ud
Avatar billede anouar Nybegynder
23. marts 2004 - 18:11 #13
Allright... takker, men når jeg nu sender, så modtager jeg ikke noget på min egen mail... er der noget jeg ikke har taget højde for?
Avatar billede dgivoni Nybegynder
23. marts 2004 - 18:35 #14
Sender du emailen til dig selv, eller hvad mener du?
Avatar billede jakobg Nybegynder
23. marts 2004 - 22:53 #15
Modtager OG afsender skal være gyldige email adresser.