Avatar billede perfritz Nybegynder
23. marts 2004 - 11:25 Der er 6 kommentarer

scripts til XP og 2000

Her på skolen har vi WIN98 på arbejdsstationerne og WINNT 4.0 på serveren (meget snart WIN2000 - server), som vi kører med domæne. Alle vore arbejdsstationer kalder et script på serveren (f.eks. laerer.bat ), som giver dem adgang til relevante drev. Da vi gerne vil gøre brugen af USB-grej lidt enklere, ville det være rart med WINXP-PRO eller WIN2000 på nogle af maskinerne. Jeg har imidlertid problemer med at få XP og 2000 til at anvende det script, der er på serveren. Jeg kan sagtens få adgang til de relevante drev med NET USE, men jeg ville gerne som på WIN98 automatisere processen. I hjælpefilen står, at jeg skal sætte flueben i "Anvend Script" i netværksopsætningen under fanen SIKKERHED, men den kan jeg ikke finde. Mangler jeg noget opsætning eller hvad??
Avatar billede rashid Praktikant
23. marts 2004 - 11:43 #1
Du er nødt til at lave scriptet om eller lave en test af styresytem (i scriptet) inden mapning af drev. Mapning af drev foregår ikke helt på samme måde i win2000/xp som win98.
Avatar billede daki Juniormester
23. marts 2004 - 20:11 #2
Jeg bruger nedenstående script:

@echo off
IF "%OS%" == "Windows_NT" GOTO NT

:WIN
echo *** Dette er WIN_9x ver. ***
echo.
\\SERVER\netlogon\putinenv L
\\SERVER\netlogon\winset username=%username%
\\SERVER\netlogon\winset computername=%computername%

echo *** tildeling af mappen Alle ***
net use F: \\SERVER\Alle$
echo *** tildeling af mappen Personlig mappe ***
net use P: \\SERVER\%username%$
echo *** tildeling af samme tid som server ****
net time \\SERVER /set /yes

goto end

:NT
echo *** Dette er NT ver. ***
echo.

echo *** tildeling af mappen Alle ***
net use F: \\SERVER\Alle$
echo *** tildeling af mappen Personlig mappe ***
net use P: \\SERVER\%username%$
echo *** tildeling af samme tid som server ****
net time \\SERVER /set /yes

goto end

:end
echo *** SLUT ***
rem call \\SERVER\NETLOGON\install.bat

Kopier PUTINENV.EXE og WINSET.EXE til domain controller's NETLOGON share.

Winset.exe findes på Win98 CD i \Tools\Reskit\Scripting.

Putinenv.exe finder du her:
http://www.bellamyjc.net/download/putine...
http://www.jsiinc.com/dl/putinenv.exe

Mere information:
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/3/lev3/19/pid/96/qid/669186
Avatar billede daki Juniormester
05. april 2004 - 10:02 #3
Jeg svarer, hvis nu min løsning har hjulpet.
Avatar billede daki Juniormester
27. maj 2004 - 21:25 #4
??????????
Avatar billede daki Juniormester
21. juli 2004 - 10:07 #5
Hvad sker der :-)
Får vi snart lukket spm...
Avatar billede daki Juniormester
08. april 2006 - 14:37 #6
lukke tid ??