Avatar billede nitz Nybegynder
23. marts 2004 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

første ord i str

Hej alle...

Jeg har en streng der ser sådan ud: iben,hanne,niels,vibe

Hvordan får jeg asp til kun at skrive iben? jeg kan ikke bruge split() til det vel? Har ihvertfald prøvet uden succes :(

hilsener

Tommy
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 11:15 #1
Jo, det kan du godt

arrNavne = split(str,",")
response.Write arrNavne(0)
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 11:17 #2
Du kan også bruge

response.Write left(str, inStr(str,",")-1)

Begge dele udskriver iben :)
Avatar billede nitz Nybegynder
23. marts 2004 - 11:21 #3
Vildt, det kan jeg jo også!! det mente jeg ellers jeg havde prøvet :o/

nåmen så virker det jo og det er det vigtigste :P Tusind tak !!!

Tommy
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 11:26 #4
100 point er lidt meget for så let et spg - vil du ikke have nogle af dem igen?
15 er nok mere passende.
Avatar billede nitz Nybegynder
23. marts 2004 - 11:30 #5
det er pænt af dig og ikke for at virke utaknemmelig, men taget i betragtning hvor stor en frustrationstyngde du lige har taget fra min skuldre, så burde jeg faktisk give dig flere point :)
Avatar billede deeflate Nybegynder
23. marts 2004 - 11:39 #6
OK, men vi skulle jo helst undgå point-inflation, så husk det lige til en anden gang ;)