Avatar billede mpanzieri Nybegynder
23. marts 2004 - 10:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kræsen DOMDocument.Load() metode?

Jeg har noget XML af formen:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>
<career_development_cycle>
    <records>
        <record id="110069"> ...
        <record id="110070"> ...
                ...
    </records>
</career_development_cycle>

, som jeg vil åbne i Word VBA, idet XMLDocFilename indeholder filnavnet (inkl. fuld sti) til XML filen:
    Dim XMLDocFilename As String
    Dim XMLDoc As New MSXML2.DOMDocument
    Dim bResult As Boolean

    ...

    'Load XML input document.
    XMLDoc.async = False
    XMLDoc.resolveExternals = False

    bResult = XMLDoc.Load(XMLDocFilename)

Men jeg får ustabile resultater? En tidlig version af input XML filen, der indeholder een <record> går fint, 2. og 3. måske også, men på et eller andet tidspunkt fejler Load (bResult = False), åbenbart fordi den ikke mener inputfilen er well-formed XML. Men alle inputfiler er well-formed XML iflg. XMLSpy.

Er der andre der har oplevet at MSXML2.DOMDocument's Load metode er kræsen mht. XML-inputtet og som har et tip til at afhjælpe problemet?

På forhånd tak.
Avatar billede kanyle Nybegynder
23. marts 2004 - 14:42 #1
Har du mulighed for at arbejde med MSXML4 istedet for 2 - dette kunne evt. hjælpe på det..?
/kanyle
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 19:26 #2
Henter du over netværk? I så fald vil jeg anbefale at bruge XMLHTTPRequest i stedet for ("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0").

På den kan du sætte de forskellige timeouts (resolve, connect, send & receive), hvilket har hjulpet mig et par gange.

/CS

PS: ".4.0" er nødvendigt for at benytte Interfaces fra MSXML4, men de hedder ligger stadig i det typelibrary der hedder "MSXML2" - crazy but funny (Pim de K.)
Avatar billede mpanzieri Nybegynder
24. marts 2004 - 12:59 #3
Tak for tips, tænkte selv over MSXML 4 men fandt omsider svaret et helt andet sted.

Tro det eller lad være MSXML (uanset version) synes ikke en fil med headeren:
<?xml version='1.0' encoding='UTF-16'?>
, er ordentlig XML. Så var den heller ikke så glad for Carriage Return og Newline characters i tag indholdet, så dem filtrerer jeg nu fra. Så nu virker kaldet (og min kode :) ).

Så blev man så meget klogere...