Avatar billede herch Nybegynder
23. marts 2004 - 08:17 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Speciel sidenummerering i Word XP bliver ikke printet

side {Page} af {={ NumPages }-3 }
Ovennævnte har jeg indsat i mit dokument, dvs. det totale antal sider skal reduceres med 3.
Det fungerer fint på skærm og i "Vis udskrift", altså
side 1 af 7 og side 2 af 7 osv., men ved udskrivning bliver det udskrevet som side 1 af 1 og side 2 af 2, samme oplevelse som nogle haft med Off. 2000.
Benytter jeg kun side side {Page} af { NumPages } i XP - fungerer print korrekt.
Avatar billede jkrons Professor
23. marts 2004 - 08:19 #1
Har du prøvet tricket med at udskrive i omvendt rækkefølge?
Avatar billede herch Nybegynder
23. marts 2004 - 08:40 #2
Ja - det har jeg - og det fungerer korrekt, men dokumentet er så stort, så brugerne
skal have det uskrevet den korrekte vej, så de ikke skal sortere rækkefølgen.
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2004 - 11:01 #3
er WordXP fuldt opdateret ??
Avatar billede herch Nybegynder
23. marts 2004 - 11:11 #4
Office XP kører med SP-2, hvis der evt. er en bestemt FIX jeg mangler, vil det da glæde mig, for så kunne problemet blive løst.
Vore maskiner bliver ikke opdateret automatisk med Fix-packs, da autoopdate er slået fra - sikkerhed.
Avatar billede jkrons Professor
23. marts 2004 - 12:45 #5
Her et trick, men jeg har ikke afprøvet det selv. Sæt Word til at skrive i omvendt rækkefølge. Sæt printeren til at skrive i omvendt rækkefølge (det kan man på de fleste printere). De to "vendinger" ophæver hinanden, og Word i omvendt rækkefølge, burde løse problemet med sidenummereringen.
Avatar billede jkrons Professor
23. marts 2004 - 12:53 #6
I øvrigt burde jeg nok tilføje, at jeg selv kører med SP1 på min pc, og jeg oplever ikke problemet,uanset hvilken rækkefølge, jeg skriver ud i.

Det kan altså tænkes at problemet er introduceret med SP2, eller det kan skyldes den konkrete printer, du udskriver på (driveren). Jeg har testet på en HP Laserjet 4000N og på en Xerox Document Center 480ST.
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2004 - 11:33 #7
Fik du det til at virke?
Avatar billede herch Nybegynder
29. november 2004 - 13:11 #8
Tak